Vlasnik trgovina odjećom Zara, španjolska tvrtka Inditex, jednostavno ne zna za pojam krize zahvaljujući – između ostaloga – i internetskoj trgovini. Tvrtka je u srijedu objavila kako je u trećem tromjesečju ostvarila promet od 16,7 milijardi eura, čak 800 milijuna eura više nego u istom lanjskom razdoblju. Rezultat je tim impresivniji ako se zna podatak da dvije trećine prometa Inditex ostvaruje na europskom tržištu, a na rast prodaje nije utjecala ni loša situacija s osobnom potrošnjom na matičnom španjolskom tržištu. Posebno je uočljiv promet u njezinim internetskim trgovinama koji je skočio za 42 posto na rekordnih 553 milijuna eura. Podsjetimo, Inditex je jedan od najvećih svjetskih trgovaca odjećom sa 6300 trgovina u 87 država.
Veliki udjel
Iako promet preko interneta sudjeluje s tek tri posto u ukupnoj prodaji španjolskog modnog diva koji, osim Zare posjeduje i brendove Massimo Dutti, Pull & Bear te Stradivarius, taj prodajni kanal sudjeluje s petinom udjela u rastu tvrtke u posljednjih godinu dana. Rezultat internetskog dijela poslovanja Inditex ne pokazuje u svojim financijskim izvješćima, ali stoji u izvješćima internetskih trgovina, odnosno podružnica, ITX Fashion te Fashion Retail. Te dvije kompanije imaju sjedišta u Španjolskoj i Irskoj.
Nova strategija
Okretanje internetskoj prodaji dio je nove poslovne strategije te kompanije koja traži nove načine rasta, nakon što je recesija u Španjolskoj malo usporila desetljeće dugi rapidni rast kompanije. Inditex se u internetsku trgovinu sa svojim proizvodima upustio 2007. godine kroz prodaju na stranici Zara Homea.
Međutim, snažniji iskorak događa se četiri godine kasnije kada je 2011. osnovan Fashion Retail. Njegovim osnivanjem svi Inditexovi brendovi postali su dostupni za kupnju putem interneta. Kompanija trenutno svoje proizvode prodaje preko interneta u 27 država svijeta. Međutim, ovogodišnji listopad pokazao se ključnim kada se govori o internetskom poslovanju Inditexa.
Pun pogodak
Kompanija je prošlog mjeseca iznenadila španjolski korporativni svijet imenovanjem Marie Fanjul, 31-godišnje internetske stručnjakinje, za šeficu cijelog internetskog poslovanja grupe Inditex. Fanjul je “zanat pekla” kao izvršna direktorica najvećeg španjolskog internetskog trgovca ulaznicama, Entradas.com.
No, možda i još važniji potez kompanija je napravila postavljanjem Zarine internetske stranice na Tmall, platformu i podružnicu kineskog Alibabe, vodećeg internetskog trgovca u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta. To se pokazalo kao puni pogodak jer je dosadašnja stranica Zare za kinesko tržište bila praktički nevidljiva za tamošnje kupce, iako stvara osam posto ukupnog prometa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu