Kako se zadnjih par godina suočila sa sve sporijim turističkim rastom, koji se preselio najvećim dijelom u zemlje Azije te Južnu Ameriku, Europa traži alternativne modele rasta u svojim gradovima, a jedan od odgovora je razvoj "hipsterskih" destinacija, otkriva analiza turističkog sajma WTM London napravljena u suradnji Euromonitorom.
Pokazalo se naime da gosti, a među njima je sve više milenijalaca, sve manje obilaze povijesna i kulturna središta te umjesto toga traže autentična iskustva u europskim gradovima, mjesta na rubovima grada gdje se kreću kreativci, i u što većoj mjeri žele sudjelovati u njihovim aktivnostima. Na popisu hipsterskih kvartova svakako su Kreuzberg u Berlinu, londonski Dalston, Sodermalm u Stockholmu, Amsterdam Noord, četvrt Kalamaja u Tallinnu.
Novi trendovi odgovaraju i gradovima koji žele rasteretiti povijesna središta, pa tako gradska uprava Amsterdama potiče poduzetnike da otvaraju hotele na rubovima grada, a s istim ciljem smanjili su i cijene javnog prijevoza po gradu.
Nakon što se američki san mnogim zaposlenicima u zadnjih nekoliko godina pretvorio u noćnu moru jer nisu imali ni dana godišnjeg odmora (lani čak 13 posto Amerikanaca nije imalo godišnji, 40 posto iskoristio je tek dio), Amerikanci idu u drugi ekstrem, i svojim zaposlenicima daju neograničeni godišnji, neki pak i izdašan regres!
Na neograničeni godišnji se, pokazalo je istraživanje Euromonitora, odlučilo oko jedan posto kompanija uključujući Netflix, Evernote, Gravity Payments i Virgin Group u svojim uredima u New Yorku, Londonu i Ženevi.
Pokazalo se da u tim kompanijama radnici uopće ne zloupotrebljavaju novu povlasticu, dapače, na odmor idu samo kad to neće štetiti poslu i njihovim rezultatima.
Cloud kompanija Fullcontact za svojih 18 zaposlenika nudi i regres od cak 7,500 dolara, sve da se osigura da se što bolje odmore, kako bi po povratku povećali učinkovitost.
Turistička industrija, dakako, trlja ruke i čeka da se na taj potez odluci još više kompanija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu