‘Hrvatski’ McDonald’s strahuje od pekarnica, a američki od ‘fast-casual’ restorana

Autor: Majda Žujo , 24. srpanj 2013. u 14:42
Thinkstock

McDonald’s se na američkom se tržištu sve više suočava s padom prihoda.

Najpoznatiji svjetski lanac brze prehrane, McDonald's, na američkom se tržištu sve više suočava s padom prihoda i udjela na tržištu. Naime, u drugom je tromjesečju McDonald's ostvario 7,08 milijardi dolara prihoda i tako podbacio predviđanjima analitičara koji su očekivali prihode od 7,09 milijardi dolara. Istovremeno je tržište brze prehrane u SAD-u raslo jedan posto, što je također manje od predviđenih 1,5 posto.

Prema pisanju Business Insidera, lošiji McDonald'sovi prihodi rezultat su štednje Amerikanaca, ali i konkurencije koja je veća nego ikada. Najveća su im prijetnja zapravo takozvani 'fast-casual' restorani, kao što su u SAD-u primjerice Panera Bread i Chipotle. Pod "fast-casual" misli se na restorane koji su jednako brzi kao fast-food restorani, imaju jednak sistem naručivanja na blagajni, ali nude zdraviju, kvalitetniju i nešto skuplju hranu. Nedavna izvješća čak pokazuju da su "fast-casual" restorani u SAD-u pretekli "fast food" restorane, stoga ni ne čudi da se mnogi lanci brze prehrane prebacuju 'u taj film'.

McDonald's će svoje potrošače pak pokušati vratiti kroz tri drastična koraka. Prije svega, žele proširiti ponudu doručka koji je u SAD-u iznimno popularan. Nije čak ni isključeno da doručak bude uključen u cjelodnevnu ponudu. Osim toga, uvest će nove, premium proizvode, a najveća promjena bit će redizajn čak polovice McDonald'sovih restorana. Onaj tko je ikada posjetio McDonald's u SAD-u, zna da izgledom poprilično razlikuju od, primjerice, McDonald'sovih restorana u Hrvatskoj. Puno su zapušteniji, staromodniji i neuredniji, stoga ni ne čudi da se vodstvo kompanije odlučilo dati im moderniji izgled. Nadaju se da bi im i to moglo pomoći u borbi protiv konkurencije koja
im posljednjih godina oduzima priličan komad tržišnog kolača.

I McDonald's u Hrvatskoj 'osvježio' ponudu

No, takvih problema nemaju i u Hrvatskoj, gdje McDonald's bilježi rast, a jedina konkurencija među svjetskim lancima brze prehrane im je KFC. Ipak, kako nam je nedavno rekao Pavel Pavliček, član Uprave tvrtke Globalna hrana (koja je nositelj McDonald'sove franšize), McDonald's u Hrvatskoj ne boji se KFC-a, koliko su im sve konkurentnije moderne pekarnice i razni "pizza cut" restorani. Tako i oni svoje potrošače pokušavaju zadržati uređenjem restorana, proširivanjem McCafé, ali i novim proizvodima. Tako su u najnovijoj ponudi uveli sendviče s rustikalnim pecivom od raženog i pšeničnog brašna, a vraćeni su i neki već isprobani proizvodi poput uvijenih krumpirića.

Komentirajte prvi

New Report

Close