Za njemačke proizvođače luksuznih automobila, biti prvi koji je propao pokazalo se vrijednim iskustvom kada su u pitanju električna vozila. Nakon velikog razočarenja i neuspjeha pri predstavljanju električnih vozila na tržišta, BMW AG sada je pretekao svoje rivale.
Inženjeri BMW-a, još su 2008 krenuli su u razvoj električnog gradskog automobila i to od nule. Pet godina kasnije, tvrtka je predstavila i3, neobičan četverosjed. Automobil je izgledao drugačije od bilo čega drugog u portfelju, ali zbog visoke cijene i ograničenog dometa, prodaja je bila neprimjetna. Razočaran, BMW je usporio svoje EV planove.
Godine provedene u preispitivanju donijele su niz kritika i optužbi da odugovlače s električnim vozilima. Ipak, u posljednje vrijeme tvrtka napreduje i to uz mnogo manje radikalnim pristupom. Projektirali su električna vozila koja se gotovo ne razlikuju od s modela s motorima s unutarnjim izgaranjem i izrađuje ih na istoj tvorničkoj liniji kako bi smanjila troškove.
Pristup se isplatio: BMW je u prvom tromjesečju isporučio više nego dvostruko električnih vozila od Audija i otprilike dvije trećine više od Mercedes-Benz Grupe.
Uspjeh BMW-a tim je impresivniji jer se poklapa globalnim usporavanjem potražnje za električnim vozilima, posebno u Europi, gdje vlade smanjuju subvencije. Mercedes je naveo postupno ukidanje svog dvosjeda Smart ForTwo i slabu potražnju u Njemačkoj. Ranije ovog mjeseca, Tesla je izvijestila o prvom međugodišnjem globalnom padu prodaje od 2020.
BMW-ova prodaja potpuno električnih vozila kao svoje temeljne marke porasla je u prvom tromjesečju, nadmašivši konkurente. Isporuke kupcima modela na baterije kao što su BMW-ovi i4, iX1 i i7 skočile su 41 posto u tri mjeseca do ožujka u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, objavila je tvrtka. Rezultati su pomogli grupnom porastu prodaje električnih vozila za 28 posto.
Rezultati BMW-a u suprotnosti su sa velikim usporavanjem potražnje za električnim vozilima, posebno u Europi, gdje su električni automobili pali kao udio u ukupnoj prodaji nakon što su vlade povukle poticaje za kupnju električnih vozila.
Volkswagen je rekao da su njegove isporuke električnih vozila pale za 3 posto u prvom tromjesečju jer dobici u Kini nisu uspjeli nadoknaditi pad od 24 posto u Europi.
Mercedes-Benz je priopćio da je njegova veleprodaja električnih vozila pala za 8 posto u prvom tromjesečju, navodeći probleme u opskrbnom lancu, postupno ukidanje dvosjeda Smart ForTwo i slabu potražnju u Njemačkoj nakon ukidanja državnih programa subvencija.
Ranije ovog mjeseca, Tesla je izvijestio o svom prvom međugodišnjem globalnom padu prodaje od 2020.
Električna vozila činila su otprilike 15 posto ukupne BMW-ove isporuke prošle godine, a očekuje se da će ove godine porasti na 20 posto. Tvrtka namjerava dodatno povećati taj udio ove godine s pola milijuna prodaje električnih vozila, oslanjajući se na 15 potpuno električnih modela svojih marki. Ipak, prodaja vozila marke BMW i Mini u Kini pala je 3,8 posto u prvom kvartalu, dok su isporuke porasle 5,5 posto u Europi i 1,2 posto u SAD-u tijekom istog razdoblja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu