Zara će zatvoriti čak 1200 trgovina širom svijeta. Vlasnik lanca trgovine odjećom Amancio Ortega pokušat će povećati online prodaju tijekom kaosa koji je uzrokovala pandemija koronavirusa.
Inditex, grupacija čija je Zara glavna robna marka, planira zatvaranje između tisuću i 1200 uglavnom manjih dućana.
Gubici Inditexa koncentrirani su najviše među preostalim trgovinama brendova starijim od Zare. Španjolska grupacija Inditex osim Zare, posjeduje i brendove poput Bershke, Pull & Beara i Massimo Duttija.
Zatvaranje trgovina se očekuje u Aziji i Europi, pojačava se online prodaja
Zatvaranje trgovina očekuje se najviše u Aziji i Europi. Guardian piše da je najmanje za očekivati zatvaranje 107 dućana širom Velike Britanije.
Iz Inditexa su poručili da će broj zaposlenih ostati stabilan, a zaposlenicima je ponuđena druga uloga unutar kompanije, kao što je priprema robe za online prodaju.
Ukupan broj trgovina smanjit će se sa 7.412 na između 6.700 i 6.900 nakon reorganizacije, što će uključivati i otvaranje 450 novih trgovina.
Inditex teško pogođen tijekom krize uzrokovane pandemijom, fokus se prebacio na online prodaju
Inditex, jedan od najvećih prodavača odjeće na svijetu, teško je pogođen tijekom pandemije, gdje je prodaja od 1. veljače do 30. travnja, prvog tromjesečja njegove financijske godine, pala za 44% na 3,3 milijarde eura (2,9 milijardi eura).
Tvrtka je u kvartalu iskazala neto gubitak od 409 milijuna eura. Gotovo četvrtina njenih trgovina ostala je zatvorena do 8. lipnja.
Međutim, rast online nadoknadio je neke od slabosti u prodaji, rekao je Inditex. Internetska prodaja porasla je za 50% u odnosu na isto razdoblje tijekom tromjesečja, a u travnju je bila veća za 95%.
Online prodajom protiv konkurencije
Inditex je rekao da će ubrzati svoje aktivnosti na prodaji više odjeće putem interneta, jer time nastoji potući konkurenciju poput H&M-a, Uniqla, Fast Retailinga i novijih isključivo online trgovina poput Asosa i Boohoa koji su prosperirali u Velikoj Britaniji tijekom lockdowna.
Inditex, kojeg kontrolira njegov osnivač Amancio Ortega, planira potrošiti milijardu eura na svoju internetsku ponudu do 2022. godine i dodatnih 1,7 milijardi eura u trgovinama kako bi im se omogućilo bolje integriranje s web stranicama za brže isporuke i praćenje pošiljki proizvoda u stvarnom vremenu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu