U 2012. Holcim u Hrvatskoj je u segmentu cementa uspio povećati tržišni udio za oko 0,5% u odnosu na 2011. godinu, iako je ukupna potrošnja cementa u Hrvatskoj u tom periodu pala za 14%. U segmentu betona prodane količine bile su za 6% veće nego prethodne godine, dok je u segmentu agregata ostvaren pozitivan financijski rezultat, odnosno dobit.
„Negativni trendovi koji su zavladali sektorom građevinarstva u protekle četiri godine te problemi s naplatom zbog općeg lošeg stanja likvidnosti u državi, snažno su utjecali i na prošlogodišnje poslovanje Holcima u Hrvatskoj koji je ove godine sveukupno ostvario operativni gubitak od oko 18,8 milijuna kuna“, rekao je predsjednik Uprave Holcima u Hrvatskoj, Mario Grassl.
Dodao je kako je građevinska aktivnost u Hrvatskoj slabija za 13% u odnosu na proteklu godinu te kako Holcim i u 2013. godini očekuju veliki izazovi i napori u zadržavanju tržišnih pozicija. „Naplata potraživanja će i u ovoj godini ostati jedan od najvažnijih prioriteta na kojega ćemo biti usmjereni i kroz mjere Zakona o predstečajnoj nagodbi. Iako okruženje ne izgleda nimalo optimistično, u godini koja je pred nama ipak se nadamo pozitivnim pomacima u građevinskoj industriji. Radimo na pronalaženju novih kupaca i pratimo razvoj novih građevinskih projekata“, zaključio je Grassl.
A upravo sa željom da što bolje odgovori na specifične zahtjeve tržišta te da se što više i kvalitetnije usmjeri na kupce koji su u središtu njegovog djelovanja, Holcim je unio određene promjene u svoju strukturu. Promjene se odnose na službu prodaje, čija će sva tri segmenta (cement, beton i agregat) od 1. ožujka ove godine biti ujedinjena pod vodstvom komercijalnog direktora Nenada Juretića. Nenad Juretić do sada je u Holcimu bio zadužen za prodaju i logistiku cementa, a sada će, u cilju povećanja učinkovitosti, voditi prodaju proizvoda i za ostala dva segmenta. Dosadašnji direktor segmenta agregata i transportnih betona, Zdravko Nikolić, svoje će djelovanje nastaviti u optimizaciji proizvodnje i razvoju novih poslovnih mogućnosti.
U protekloj godini, Holcim je posebnu pozornost posvetio zaštiti i sigurnosti na radu te su tako pokrenute razne aktivnosti na tom polju, a tvornica cementa u Koromačnu 2012. godinu zaključila je s više od 900 dana bez ozljede na radu. U rujnu prošle godine, Holcim je na četiri lokacije – u Tunarici, Lepoglavi, Plovaniji i Zagrebu – organizirao akciju volontiranja te je tako na vrlo konkretan način pokazao kako brine o potrebama lokalnih zajednica u kojima djeluje.
Osim znaka Hrvatske kvalitete kojega ponosno nosi čak 17 Holcimovih proizvoda, krajem prošle godine Holcim je postao nositelj prestižnog znaka Green Superbrands, koji također svjedoči o tome da su potrošači prepoznali kvalitetu i sve ostale vrijednosti utkane u Holcimove proizvode. Holcim već nekoliko godina svoju konkurentnost gradi na inovativnim proizvodima. Tako je još 2005. prvi u Hrvatskoj predstavio više robnih marki cemenata, a nakon toga, svake godine uvodi određene inovacije (npr. proizvodi Holcim Vivacal© i Holcim Agrocal©). Ova je godina započela u znaku novog proizvoda iz segmenta betona – valjanog betona. Riječ je o inovativnom proizvodu koji se koristi za kraće dionice cesta (npr. u industrijskim postrojenjima), ali je vrlo pogodan i za namjenu u turističkoj industriji – za izradu staza za jogging, biciklizam ili šetnice.
'Vjerujemo da će ovaj inovativni proizvod naići na odličan prijem kod naših kupaca i krajnjih korisnika te da će na taj način utrti put novim projektima i stvaranju boljeg investicijskog okruženja', poručuju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu