Švedski modni div Hennes&Mauritz (H&M) ostvario je u 2013. godini konsolidirani rast prodaje za više od šest posto u odnosu na godinu prije.
No, promatra li se rezultat u lokalnim valutama zemalja u kojima je tvrtka prisutna, rast je gotovo devet posto. Izvijestili su da im je lani prodaja dosegnula 150,1 milijardu švedskih kruna (16,95 milijardi eura), prema 141 milijardu kruna u 2012. godini. H&M je dao i podatke o poslovanju za većinu od ukupno 48 zemalja u kojima posluje, pa tako za Hrvatsku, u kojoj je taj švedski brend prisutan od početka 2011. godine. Danas u našoj zemlji djeluje 13 H&M-ovih prodavaonica koje su lani imale ukupni prihod od 704 milijuna švedskih kruna (619 milijuna kuna), prema 608 milijuna kruna (530 milijuna kuna) u godini prije. To je bio konsolidirani rast od 16 posto, a ako bi se promatrao u kunama, riječ je o 18 posto boljem rezultatu.
16,95mlrd.
eura iznosila je konsolidirana prodaja H&M-a
Hennes&Mauritz imao je potkraj prošle godine u svijetu ukupno 3132 prodavaonice, a od čega je njih 399 otvoreno upravo tijekom 2013. Istodobno su zatvorili samo 43 prodajna mjesta. Najbržerastuća tržišta su im Sjedinjene Američke Države i Kina, na koje se odnosi gotovo trećina novootvorenih trgovina. Najveće H&M-ovo tržište je Njemačka, gdje kompanija ima 418 prodavaonica, a lani je u toj zemlji ostvaren prihod od 31,14 milijardi kruna (3,52 milijarde eura). U Njemačkoj je lani otvoreno 19 novih trgovina, a zatvoreno je njih sedam. Daleko iza najmnogoljudnije zemlje Europe dolazi američko tržište, na kojem švedska modna kompanija ima 305 prodavanica koje ostvaruju prihod od 13,67 milijardi kruna (1,54 milijarda eura). Nešto manje Šveđani su realizirali u Velikoj Britaniji, gdje imaju 242 trgovine: lanjski prihod na tom tržištu bio im je 10,26 milijardi kruna. Slična situacija kao na Otoku, i po prihodu i po broju prodajnih mjesta, bila je u Francuskoj.
Velik broj prodavaonica nalazi se u samoj Švedskoj, 177, te u ostalim europskim zemaljama: Španjolska, Italija, Nizozemska, Norveška, Danska te Rusija. Od izvaneuropskih zemalja treba spomenuti Kinu, u kojoj H&M ima 205 trgovina, s tendencijom rasta. Lani su na tom tržištu uprihodili 6,65 milijardi kruna, što je bio rast od gotovo 25 posto. Od susjednih zemalja tu su Slovenija sa 12 prodavaonica i prihodom od 468 milijuna kruna (53 milijuna eura), što je pad od četiri posto u odnosu na godinu prije. Hennes&Mauritz globalno je drugi po veličini lanac trgovina odjećom, iza španjolskog Inditexa (Zara). Zapošljava 116 tisuća ljudi, a samo u 2012. otvorio je 12 tisuća radnih mjesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu