Švedski modni lanac H&M izvijestio je u srijedu o dvoznamenkastom rastu neto dobiti u četvrtom fiskalnom tromjesečju i u cijeloj fiskalnoj godini, zahvaljujući ponajprije širenju u Kini i SAD-u, a u 2015. očekuju više troškove zbog jačeg dolara.
Švedska je kompanija u razdoblju od rujna do studenog ostvarila dobit nakon oporezivanja od 6,2 milijarde švedskih kruna, što je 12 posto više nego u istom razdoblju godine ranije. Prihodi su poskočili 17 posto, na 42,6 milijardi kruna.
U istom je postotku, na ukupno 20 milijardi švedskih kruna, H&M povećao neto dobit i u cijeloj fiskalnoj godini koja je završila u studenom 2014. Ukupni godišnji prihodi iznosili su 151,4 milijardi kruna, što znači da su poskočili 18 posto u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu.
"Zahvaljujući dobro primljenim kolekcijama svih naših brendova i nastavljenom snažnom povećanju broja klasičnih ali i internetskih trgovina povećali smo tržišni udio i dodatno ojačali poziciju na tržištu", ističe u priopćenju predsjednik uprave Karl-Johan Persson.
U kompaniji izdvajaju snažno širenje poslovanja u fiskalnoj 2013/2014. u Kini i u SAD-u. Ukupno su otvorilli 379 novih trgovina i na kraju prošlogodišnjeg studenog imali su ih ukupno 3.511, u 55 zemalja širom svijeta.
Prodaju je u prošloj fiskalnoj godini prema Perssonovim riječima poduprlo i otvaranje internetskih trgovina na velikom francuskom, talijanskom, španjolskom i kineskom tržištu.
H&M je dobro ušao i u novu fiskalnu godinu, zabilježivši u prosincu 2014. skok prodaje iskazano u lokalnoj valuti za 15 posto u odnosu na isto razdoblje godine ranije. Dvoznamenkastu stopu rasta prodaje, od 14 posto u lokalnim valutama, očekuju i u siječnju.
Persson ipak upozorava na očekivane više troškove, zbog jačeg dolara.
Za novu fiskalnu godinu iz H&M-a najavljuju otvaranje oko 400 novih trgovina, većinom na tržištima na kojima su već prisutni, a među novim tržištima izdvajaju Tajvan, Peru, Makao, Južnoafričku Republiku i Indiju.
Planiraju i otvaranje novih internetskih trgovina, s naglaskom na istočnoeuropske zemlje poput Mađarske, Češke, Poljske, Rumunjske i Slovačke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu