„Godina 2013. bila je vrlo uspješna za Henkel. Usprkos promjenjivom i vrlo konkurentnom tržišnom okruženju, ostvarili smo financijske ciljeve i učinili značajan napredak u provedbi strategije za 2016. godinu“, izjavio je predsjednik Uprave tvrtke Henkel, Kasper Rorsted. „Ostvarili smo profitabilan rast i povećali tržišni udio u svim poslovnim sektorima. Sve regije doprinijele su snažnom rastu organske prodaje. Kao i u prethodnim godinama, tržišta u razvoju su pokazala snažan napredak. No, u tim je zemljama utjecaj tečajnih razlika imao snažniji utjecaj na prikazanu prodaju.“
Gledajući fiskalnu 2014. godinu, Rorsted je izjavio: „Gospodarsko će okruženje ostati promjenjivo i očekujemo utjecaj tečajnih razlika kroz dulje vrijeme, posebice u prvoj polovini godine. Stoga ćemo i dalje nastaviti pojednostavljivati i poboljšavati naše procese i strukture kako bismo bili što fleksibilniji i učinkovitiji. Usredotočeni smo na implementaciju strategije kako bismo ostvarili naše ambiciozne financijske ciljeve za 2016. godinu.“
„Očekujemo rast organske prodaje između 3 i 5 posto za cijelu fiskalnu 2014. godinu. Očekujemo da ćemo povećati prilagođenu EBIT maržu oko 15,5 posto i povećati prilagođenu zaradu po preferencijalnoj dionici u visokoj jednoznamenkastoj brojci“, izjavio je Rorsted osvrćući se na financijske ciljeve za 2014. godinu.
Prodaja u fiskalnoj 2013. godini iznosila je 16.355 milijuna eura, što je malo ispod prošlogodišnje razine, priopćeno je iz Henkela. Rast organske prodaje, koja isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, dosegao je 3,5 posto. Rastu su pridonijeli cijena i količina, a stopa rasta se povećavala tijekom godine. Povećanje organske prodaje u prvoj polovini godine iznosilo je 3,2 posto i povećao se na 3,8 posto u drugoj polovini godine.
U svim poslovnim sektorima rasla je organska prodaja, a tržišni udjeli su dodatno rasli na ključnim tržištima. Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je vrlo snažan rast organske prodaje od 5,7 posto. Poslovni sektor Beauty Care ostvario je stabilan rast organske prodaje od 3,0 posto. Poslovni sektor ljepila i tehnologije također je pokazao rast organske prodaje od 2,7 posto.
Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit (EBIT) povećala se za 7,8 posto, od 2.335 milijuna eura na 2.516 milijuna eura, čemu su pridonijela sva tri poslovna sektora. Prijavljena operativna dobit (EBIT) iznosila je 2.285 milijuna eura u usporedbi s 2.199 milijuna eura u prethodnoj godini.
Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se za 1,3 postotna boda, s 14,1 na 15,4 posto. Prijavljeni povrat od prodaje iznosio je 14,0 posto u usporedbi s 13,3 posto u prethodnoj godini.
Financijski rezultat poboljšao se za 68 milijuna eura na – 113 milijuna eura, primarno zbog snažnije neto financijske pozicije i poboljšanih rezultata od hedging aktivnosti vezano za valutne tečaje. Osim toga, smanjeni su troškovi neto kamate za mirovinske obveze. Porezna stopa iznosila je 25,2 posto, u usporedbi s 24,4 posto u prethodnoj godini.
Prilagođena neto dobit nakon smanjenja manjinskih interesa povećala se za 12,1 posto, s 1,573 milijuna eura na 1,764 milijuna eura. Neto dobit se povećala za 6,5 posto, s 1,526 milijuna eura u prethodnoj godini na 1,625 milijuna eura. Nakon odbitka 36 milijuna eura pripisanih manjinskim interesima, neto dobit iznosila je 1,589 milijuna eura (prethodna godina:1,480 milijuna eura). Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) porasla je s 3,42 eura na 3,67 eura. Prilagođeni iznos je 4,07 eura nasuprot 3,63 eura u prethodnoj godini. Prije revidirane primjene IAS 19, iznos za prethodnu godinu bio je 3,70 eura. U usporedbi s ovim iznosom, prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici povećala se za 10 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu