Američki proizvođač igračaka Hasbro priprema novu ponudu za preuzimanje Mattela, kompanije čiji je neslužbeni zaštitni znak lutka Barbie.
Te su se dvije tvrtke trebale povezati još u veljači prošle godine. Prema tvrdnjama upućenih izvora Financial Timesa, preuzimanje će ujediniti dva vodeća američka proizvođača igračaka usred teškog razdoblja pada prodaje nakon propasti lanca trgovina igračkama Toys R Us. Dubinu krize dovoljno oslikava činjenica da je Mattel prošlog mjeseca suspendirao isplatu tromjesečne dividende zbog oštrog pada prodaje.
Naime, prodajni prihodi na sjevernoameričkom tržištu u trećem su tromjesečju manji za petinu od čega je polovica tog smanjenja "zasluga" Toys R Usa. Mattelova burzovna vrijednost stoga se ove godine doslovno prepolovila na pet milijardi dolara. Hasbro ima tržišnu kapitalizaciju od 11 milijardi dolara, ali je i on zbog problema s Toys R Usom objavio razočaravajuće tromjesečne rezultate.
No, Hasbro ipak stoji daleko bolje od Mattela jer mu je prošle godine preoteo lukrativni ugovor s Disneyem. Ugovor omogućuje licencnu proizvodnju svih Disneyjevih likova, uključujući i princeze Annu i Elsu, likove iz animiranog hita Snježno kraljevstvo. Otkako se film pojavio 2013., globalna prodaja tih dviju lutki dosegla je 1,2 milijarde dolara. Nakon medijskih napisa o novom pokušaju povezivanja, cijena dionice potonje kompanije skočila je 23 posto na 18 dolara dok je Hasbro ojačao tri posto na 94,5 dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu