Gorenje izabrao strateškog partnera: Ponudili su 12 eura za dionicu

Autor: Poslovni.hr/Hina , 10. svibanj 2018. u 13:43
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Dionice Gorenja u četvrtak su na Ljubljanskoj burzi poskupjele za gotovo 70 posto.

Od triju potencijalnih strateških partnera koji su dali obvezujuće ponude za kupnju dionica Gorenja, uprava slovenskog proizvođača kućanskih aparata odlučila se za kinesku skupinu Hisense Electric koja je ponudila 12 eura za dionicu, objavio je slovenski koncern.

Uvjet koji je postavio taj kineski proizvođač televizora i kućanskih aparata je da dobije većini udio u Gorenju, najmanje 50 posto plus jednu dionicu.

Prema ponuđenoj cijeni dionice od 12 eura, cjelokupna tržišna kapitalizacija slovenskog koncerna iz Gorenja koji ima proizvodne pogone i u Češkoj i Srbiji iznosila bi 293 milijuna eura.

Prema neslužbenim informacijama iz časopisa Finance, tri kineske tvrtke – Haier, Hefei Meiling i Hisense Electric – podnijele su ponudu za preuzimanje. Kako tvrde Finance, drugu najbolju ponudu dao je Haier, u iznosu od 10 eura po dionici. Ne isključuje se da bi ta tvrtka mogla povisiti svoju ponudu, čak i nakon što je Hisense već objavio svoju.

Postupak izbora strateškog partnera počeo je formalno u veljači ove godine, a konzultant Gorenja, tvrtka Rothschild & Co. prije toga je stupila u kontakt s brojnim međunarodnim kompanijama te ispitala mogućnosti povezivanja Gorenja s nekim od velikih igrača.

Dionice Gorenja u četvrtak su na Ljubljanskoj burzi poskupjele za gotovo 70 posto.

Slovenski mediji prenose ocjene domaćih analitičara koji kažu da je ponuda Kineza iznenađujuće visoka, te da je u prvom redu rezultat njihova interesa za tržište Europske unije, ali da nije izvjesno hoće li uvjet o prodaji najmanje polovine dionica biti ispunjen s obzirom na procjene o važnosti za nacionalnu ekonomiju koncerna iz Velenja koji zapošljava velik broj ljudi i jedan je od glavnih izvoznika. Zato smatraju da zaključivanje posla nije tako izvjesno kako se trenutačno čini.

Gorenje je lani ostvarilo prihod od 1,31 milijarde eura, što je četiri posto više nego prethodne godine, te 1,2 milijuna eura čiste dobiti, a prodaju ove godine planira povećati za deset posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close