Kineski Alibaba Holding zabilježio je u drugom tromjesečju rast prihoda za 59 posto na godišnjoj razini, što je njihov najveći rast od 2014., kada su dionice tog giganta e-trgovine prodane u javnoj ponudi, no dobit kompanije oštro je pala.
Kvartalni prihodi Alibabe iznosili su 32,15 milijardi juana, odnosno 4,84 milijarde dolara, što je 59 posto više u odnosu na isto lanjsko razdoblje i njihov najveći skok od kraja 2013. godine
Iako je bruto vrijednost robe kupljene putem Alibabinih trgovačkih platformi rasla sporije u usporedbi s prošlom godinom, za 24 posto, na 837 milijardi juana, Alibaba je više novca dobio posredstvom svoje e-trgovine, posebice zahvaljujući rastu prihoda od oglašavanja.
Međutim, neto dobit kompanije pala je u odnosu na isto lanjsko razdoblje za 77 posto, na 7,14 milijardi juana, što je ponajviše posljedica velike zarade prošle godine zbog jednokratnog dobitka.
U drugom kvartalu ove godine Alibabina prodaja posredstvom mobilnih uređaja prvi je puta premašila prodaju putem PC-a.
Unatoč snažnom rastu prodaje Alibabe na inozemnim tržištima, većinu prihoda tvrtka i dalje ostvaruje na kineskom tržištu. Inozemni prihodi čine samo 4 posto ukupnih prihoda Alibabe.
Stoga bi, procjenjuju analitičari, usporavanje rasta kineskog gospodarstva moglo ugroziti Alibabu.
"Ako se nastavi usporavanje kineskog gospodarstva, vjerujem da Alibaba neće to moći izbjeći", kaže Gil Luria iz tvrtke Wedbush Securities.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu