Odluka čelnice General Motorsa (GM), Mary Barre, da proda njemački Opel francuskom Peugeot/Citroënu (PSA) analitičari tumače značajnim zaokretom u poslovanju američkog automobilskog diva. Prodaja Opela o čemu se još vode pregovori označit će i definitivni odlazak GM-a s europskog tržišta, trećeg po veličini u svijetu. Time će kompanija odustati od uloge vodećeh igrača na svim velikim globalnim tržištima, ali će se zauzvrat fokusirati na novčani tok i profitabilnost, a ne toliko na prodajni volumen.
U tom kontekstu, odluka o prodaji Opela u neku je ruku i logična. Tijekom ovog stoljeća njemačka kompanija još nije donijela dobit američkom vlasniku, ali je zato nakupila gubitak od 15 milijardi dolara. U GM-u već godinama tvrde kako je unatoč gubicima Opel potreban kompaniji jer donosi znanje i tehnologiju izrade manjih automobila koji su sve popularniji u SAD-u. Zbog toga je 2009. GM i otkazao već donijetu odluku da se Opel proda kanadskom proizvođaču auto-dijelova Magna.
No, odlazak iz Europe znači da će se GM u budućnosti koncentirati na domaće tržište te Kinu i sve lukrativniju Južnu Ameriku. Podsjetimo, Barra je već povukla GM iz Rusije zbog nemogućnsoti ostvarivanja dovoljnih povrata na investiciju te iz Indonezije. Mogućnost prodaje Opela podigla je vrijednost dionice GM-a za pet posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu