General Motors izlazi iz globalne utakmice

Autor: Tomislav Pili , 15. veljača 2017. u 21:59
Mary Barra, izvršna direktorica General Motorsa, Foto: Reuters

Prodajom Opela američki proizvođač odlazi s europskog tržišta, trećeg u svijetu.

Odluka čelnice General Motorsa (GM), Mary Barre, da proda njemački Opel francuskom Peugeot/Citroënu (PSA) analitičari tumače značajnim zaokretom u poslovanju američkog automobilskog diva. Prodaja Opela o čemu se još vode pregovori označit će i definitivni odlazak GM-a s europskog tržišta, trećeg po veličini u svijetu. Time će kompanija odustati od uloge vodećeh igrača na svim velikim globalnim tržištima, ali će se zauzvrat fokusirati na novčani tok i profitabilnost, a ne toliko na prodajni volumen.

U tom kontekstu, odluka o prodaji Opela u neku je ruku i logična. Tijekom ovog stoljeća njemačka kompanija još nije donijela dobit američkom vlasniku, ali je zato nakupila gubitak od 15 milijardi dolara. U GM-u već godinama tvrde kako je unatoč gubicima Opel potreban kompaniji jer donosi znanje i tehnologiju izrade manjih automobila koji su sve popularniji u SAD-u. Zbog toga je 2009. GM i otkazao već donijetu odluku da se Opel proda kanadskom proizvođaču auto-dijelova Magna.

No, odlazak iz Europe znači da će se GM u budućnosti koncentirati na domaće tržište te Kinu i sve lukrativniju Južnu Ameriku. Podsjetimo, Barra je već povukla GM iz Rusije zbog nemogućnsoti ostvarivanja dovoljnih povrata na investiciju te iz Indonezije. Mogućnost prodaje Opela podigla je vrijednost dionice GM-a za pet posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close