Henkelova prodaja u prvom kvartalu 2013. godine je iznosila 4.033 milijuna eura – povećanje od 0,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Rast organske prodaje, koji isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, povećan je za 2,5 posto.
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je snažni organski rast od 8,0 posto. Poslovni sektor Beauty Care ostvario je snažan rast organske prodaje od 4,0 posto. Poslovni sektor ljepila i tehnologije ostvario je pad prodaje od 1,2 posto.
Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit povećana je za 8,9 posto, s 551 milijuna eura na 600 milijuna eura, a povećanju su doprinijela sva tri poslovna sektora. Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) iznosio je 565 milijuna eura dok je u istom kvartalu prethodne godine iznosio 538 milijuna eura.
Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) značajno je povećan za 1,2 posto od 13,7 posto na 14,9 posto. Prijavljeni povrat od prodaje iznosio je 14,0 posto dok je u istom kvartalu prethodne godine iznosio 13,4 posto.
Neto dobit u prvom kvartalu povećana je za 8,9 posto, s 370 milijuna eura na 403 milijuna eura. Nakon oduzimanja 10 milijuna eura koji se pripisuju manjinskim interesima, kvartalna neto dobit iznosila je 393 milijuna eura (prošlogodišnji kvartal: 361 milijun eura). Prilagođena neto dobit za prvi kvartal, nakon oduzimanja manjinskih interesa, iznosila je 417 milijuna eura dok je u istom razdoblju prethodne godine iznosila 369 milijuna eura.
Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećana je s 0,84 eura na 0,91 euro. Prilagođeni iznos bio je 0,96 eura dok je u prvom kvartalu 2012. godine iznosio 0,85 eura. Prije revidirane primjene IAS 19, usporediv prošlogodišnji iznos bio je 0,87 eura. Vezano uz ovaj iznos, prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici iznosila je 10,3 posto.
Izvedba poslovnih sektora
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu započeo je fiskalnu 2013. godinu s vrlo snažnom prodajom i ostvarenom zaradom, dodatno šireći svoje pozicije na svim mjerodavnim tržištima. Prodaja se organski povećala za 8 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Nominalna prodaja porasla je za 6,3 posto na 1.177 milijuna eura.
Prilagođena operativna dobit značajno je porasla za gotovo 10 posto na 176 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje rastao je u usporedbi s prvim kvartalom 2012. godine za 0,5 postotnih poena na 15 posto. Prijavljena operativna dobit iznosila je 175 milijuna eura u usporedbi sa 157 milijuna eura ostvarenih u istom kvartalu prethodne godine.
Poslovni sektor Beauty Care ponovno je imao vrlo dobar početak godine. S 4,0 posto, rast organske prodaje ponovno je bio značajno iznad onog mjerodavnih tržišta, s rastom tržišnog udjela kao rezultatom. Nominalna prodaja porasla je za 1,4 posto te dosegla 873 milijuna eura.
Prilagođena operativna dobit pokazala je značajan napredak od 5,2 posto na 130 milijuna eura u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. Prilagođeni povrat od prodaje također je značajno porastao za 0,5 postotnih bodova na 14,9 posto. Prijavljena operativna dobit porasla je u usporedbi s prethodnom godinom za 3 posto na 124 milijuna eura .
U prvom kvartalu 2013. godine na poslovni sektor ljepila i tehnologija utjecala je slaba izvedba nekih od ključnih industrijskih sektora, posebno na razvijenim tržištima.
Prodaja je iznosila 1.944 milijuna eura u usporedbi s 2.001 milijuna eura ostvarenih u istom kvartalu prethodne godine. Organski, prodaja je bila 1,2 posto manja u usporedbi s prvim kvartalom 2012. godine, s različitim regionalnim razvojem.
Ponovno, prilagođena operativna dobit pokazala je poboljšanje u usporedbi s prethodnom godinom s dvoznamenkastim rastom od 10,8 posto na 320 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje po prvi put dosegao je 16,5 posto, predstavljajući poboljšanje od 2,1 postotna boda u usporedbi s prvim kvartalom 2012. godine. Prijavljena operativna dobit porasla je 10,6 posto na 314 milijuna eura.
Predviđanja Henkel Grupe za 2013. godinu
Henkel očekuje da će u fiskalnoj 2013. godini generirati rast organske prodaje između 3 i 5 posto. Tvrtka je uvjerena kako će svaki poslovni sektor rasti unutar ovih okvira. Henkel potvrđuje smjernice za prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) od oko 14,5 posto (2012: 14,1 posto) te pretpostavlja kako će svi poslovni sektori pridonijeti rastu u usporedbi s prethodnom godinom. Henkel nadalje očekuje rast prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici od oko 10 posto (2012: 3,70 eura). Smjernice se temelje na očekivanim porastima Henkelovih prodajnih cijena te stalne adaptacije njenih struktura na tržišne uvjete koji se stalno mijenjaju. Putem ovih aktivnosti i održavanjem stroge discipline vezane uz troškove, Henkel namjerava više nego ublažiti utjecaj rasta troškova sirovina na svoju zaradu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu