Francuski proizvođač automobila Peugeot Citroen dobio je suglasnost Europske unije za primanje subvencije francuske vlade vrijedne sedam milijardi eura koje će usmjeriti u svoj financijski ogranak.
3,44milijarde
eura operativne dobiti imao je WV u drugom kvartalu
Pristanak ne znači da je Peugeot dobio bezuvjetnu pomoć, budući da se mora obvezati da će zauzvrat smanjiti svoju zaduženost i pristati na ograničenja u budućim potencijalnim akvizicijama. Dionice drugog europskog proizvođača automobila odmah je skočila 5,6 posto nakon objave vijesti. Joaquin Almunia, europski povjerenik za tržišno natjecanje, kazao je da je postignuta formula koja će pomoći PSA-u da se restrukturira u skladu s ograničenjima, uz minimiziranje posljedica po njegove konkurente koji nisu imali prilike primiti slične državne potpore.
"Ovo je uravnotežen rezultat koji će pomoći PSA da krene ispočetka na zdravim temeljima", kazao je Almunia. Francuska vlada prethodno je ponudila garancije za obveznice Peugeotove financijske podružnice kako bi mu pomogla zadržati niske troškove posuđivanja, što je ključno ako želi zadržati korak s najvećim rivalom Volkswagenom koji već dulje vrijeme posuđuje jeftin novac. Sudeći po financijskim izvješćima, njemačkom automobilskom divu ide mnogo bolje od PSA. Prihodi VW-a u drugom tromjesečju porasli su iznad očekivanja upravo zbog nižih troškova proizvodnje i jeftinijeg zaduživanja. Operativna dobit narasla je na kraju lipnja na 3,44 milijardi eura, što je 60 milijuna eura više nego u istom razdoblju prošle godine.
65milijuna
eura polugodišnjeg operativnog gubitka imao je PSA
Volkswagen je veliki rast zabilježio u prodaji luksuznih automobila zbog čega ove godine planira dosegnuti iste financijske rezultate kao i lani. S druge strane plan uštede PSA Peugeot Citroena počeo je davati rezultate pa je kompanija prvo polugodištu zaključila s operativnim gubitkom od 65 milijuna eura, dok je on godinu ranije iznosio 51 milijun eura. Ovogodišnji rezultat ipak je mnogo bolji od 295,8 milijuna eura minusa koliko su očekivali analitičari.
Cilj 10 milijuna
Toyota juri prema rekordu
Japanska Toyota ne sjedi skršenih ruku pa je bacio rukavicu u lice svim takmacima najavom da ove godine planira proizvesti 10 milijuna automobila, što bi je lansiralo u povijest budući da još niti jedan proizvođač do sada nije proizveo toliku količinu automobila u jednoj godini. Tu količinu, smatraju analitičari, Volkswagen će biti u stanju proizvesti tek za nekoliko godina. Čini se da se Toyota oporavila od posljedica krize, jakog jena i razornih posljedica lanjskog potresa i tsunamija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu