Nakon svih dosadašnjih brojnih promjena scenarija i zapleta oko izvođača autocesta Bar – Boljare, koja od Jadrana vodi do granice sa Srbijom, ostaje prioritetni projekt crnogorskoga gospodarstva. No još se ne zna tko će je, kada i po kojem financijskom modelu graditi.
U crnogorskoj vladi tvrde da predano rade na iznalaženju pravog rješenja i da će se vrlo brzo znati kada će i tko početi realizirati najskuplji projekt u povijesti crnogorskoga gospodarstva. Do danas nisu objavljeni rezultati pregovora crnogorske vlade s Europskom investicijskom bankom (EIB) o tome što će ta financijska institucija preporučiti Crnoj Gori i hoće li se uključiti u projekt autoceste. Osim informacija da se za gradnju crnogorske autoceste zanimaju neke kineske kompanije te obećanja iz EIB-a da će se prometnica sigurno graditi, drugih detalja nema i čitav projekt nije se maknuo s mjesta otkako je čitava priča počela prije sedam godina. Prema najnovijim šturim saznanjima, stručnjaci EIB-a uputili su crnogorskoj vladi preporuku da se umjesto autoceste u početnoj fazi počne graditi poluautocesta ili tzv. brza autocesta. To podrazumijeva početnu gradnju tri autotraka na koja bi se poslije, povećanjem prometa, nadogradio još jedan pa bi prometnica tada dobila pun profil autoceste.
Sve dosadašnje procjene nesuđenih graditelja crnogorske autoceste – hrvatskoga Konstruktora, grčko-izraelskoga konzorcija Actor-Shikun Binui i kineske Poly grupe – bile su jedinstvene u vezi s cijenom projekta: gradnja autoceste stoji tri milijarde eura. To bi bilo veliko, gotovo pogubno opterećenje za crnogorski proračun, posebno u ova krizna vremena. Stoga EIB, koji je i sam spreman financijski podržati projekt, preporučuje varijantu poluautoceste i faznu gradnju prometnice od Bara do Boljara. U varijanti koju predlaže EIB cijena bi bila trostruko niža. EIB predlaže da se počne dionicom Podgorica – Mateševo koja bi stajala 500 milijuna eura. Riječ je o najfrekventnijem prometnom pravcu u Crnoj Gori, uz koji se planira gradnja sustava hidroelektrana u kanjonu Morače. Prihvate li se preporuke EIB-a, gradnja dionice od Podgorice do Mateševa mogla bi započeti 2014. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu