Tencent Holdings i Samsung Electronics u utrci su da postanu najvrednije tvrtke ove godine u Aziji, nakon što su očekivanja snažnog rasta njihovih zarada podigla cijene njihovih dionica na rekordne razine.
Tržišna kapitalizacija obje kompanije uvećana je od početka godine za trećinu, a takav rast cijena njihovih dionica učinio ih najuspješnijim tehnološkim dionicama na svijetu te istaknuo uspješnost tih azijskih tvrtki u odnosu na konkurente poput američkog Applea i kineske Alibabe.
"Zarade tih kompanija mogu se povećati unatoč slabijem globalnom rastu", smatra Andrew Gillan iz tvrtke Henderson Global Investors.
Samo od prošloga četvrtka kompanijama Samsung i Tencent tržišna vrijednost narasla je za oko 30 milijardi dolara, na povijesno visoke razine. Tencent je tako sada procijenjen na 249 milijardi dolara, što je samo 4 posto manje od najvrednije azijske tvrtke China Mobile, a Samsung na 239 milijardi dolara.
Trenutno je Tencent 12. po veličini tvrtka u svijetu po tržišnoj vrijednosti, a Samsung 17., pokazuju podaci Thomson Reutersa. Podigle su se tako na ljestvici u odnosu na 26. i 33. mjesto zabilježeno prije pet mjeseci.
Rast cijene dionice Samsunga u proteklih je godinu dana znatno nadmašio onaj Appleove – cijena dionice te korejske tvrtke skočila je 50 posto, a američke ojačala svega 3 posto uslijed zabrinutosti zbog slabe prodaje u Kini.
Takav rast cijene dionice Samsunga uslijedio je nakon višegodišnjih nastojanja kompanije da poboljša poslovanje s pametnim telefonima. Tvrtka je ove godine oživjela dobit od mobilnog poslovanja restrukturiranjem proizvodnog asortimana i nastoji održati taj zamah. Otkup vlastitih dionica i više dividende također su pripomogli rastu cijene te dionice.
Jaz između omjera cijene dionica i zarade Samsunga od 12,4 i Apple-a od 12,7 sada je najmanji od kraja 2011. godine, iako Samsung i dalje vrijedi manje od polovine onoga što vrijedi Apple (586 milijardi dolara) , pokazuju podaci Thomson Reutersa
Tencent je znatno skuplji od Samsunga. Kineska internetska tvrtka, koja upravlja popularnim aplikacijama za poruke WeChat i Weixin u Kini, zabilježila je u drugom tromjesečju skok aktivnih mjesečnih korisnika za 34 posto.
Najsporiji gospodarski rast Kine u 25 godina i neke upitne akvizicije pomutili su izglede za rast kineskog diva internetske trgovine Alibabe, dok je Tencent je uspio napredovati dijelom zahvaljujući fokusiranjem na brzorastuće mobilne igre. Tencent je zasjenio i ostale, uključujući Baidu, sa 47-postotnim skokom dobiti u drugom tromjesečju, nakon što je ušao u područja kao što su glazba, video i oglašavanje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu