Thyssenkrupp bi mogao prodati većinu poslovanja s proizvodnjom čelika, izjavila je u utorak izvršna direktorica njemačkog konglomerata nakon razgovora s konkurentskim kompanijama o konsolidaciji sektora u vrijeme pandemije.
Nema više tabua, odgovorila je direktorica Martina Merz na Reutersovo pitanje može li Thyssenkrupp prodati većinski udio u čeličanama.
Nekoliko sati prije te izjave Merz je objavila da je grupa razgovarala s konkurentima u industriji čelika o mogućnostima konsolidacije, ustvrdivši da pandemija koronavirusa otvara nove mogućnosti suradnje.
“Razmatramo sve opcije”, rekla je čelnica Thyssenkruppa u telekonferenciji s novinarima. “To znači da se proučavaju svi oblici konsolidacije, uključujući spajanja, preuzimanja, naša kupnja sličnih tvrtki i naš neovisan razvoj tog poslovanja”, pojasnila je.
Činjenica da u Thyssenkruppu čeličane više ne smatraju ključnim dijelom konglomerata predstavlja temeljni zaokret za kompaniju koja je osnovana 1811. kada je Friedrich Krupp izgradio tvornicu za izradu lijevanog čelika.
Thyssenkruppovo poslovanje sa čelikom, drugo po veličini u Europi po prihodima, oslabilo je zbog pada potražnje, jeftinog kineskog uvoza i neuspješnog pokušaja spajanja s europskim poslovanjem Tata Steela, koje su regulatori blokirali zbog narušavanja tržišnog natjecanja.
Prema tvrdnjama neimenovanih izvora, pregovori Thyssenkruppa i Tata Steela nisu prekinuti i kompanije još razmišljaju o konsolidaciji.
Thyssenkrupp pregovara i sa švedskim SSAB-om i kineskim Baoshan Iron & Steel, tvrde upućeni izvori.
Baosteel i SSAB nisu željeli komentirati tu informaciju a izravan su komentar odbili i u Tata Steel Europeu.
Odjel proizvodnje čelika generira više od petine Thyssenkruppovih prihoda i drugo je po veličini u konglomeratu, nakon odjela materijalnih usluga.
Najava moguće prodaje poslovanja sa čelikom signalizira moguću ubrzanu demontažu Thyssenkruppa, koja je počela prošle godine prodajom krunskog dragulja, poslovanja s dizalima, podsjeća Reuters.
Neki investitori smatraju da bi ogromni konglomerat, koji proizvodi široki raspon proizvoda, od automobilskih dijelova do podmornica, trebalo podijelilti kako bi mu se povećala vrijednost, navodi agencija.
Dionice Thyssenkruppa izgubile su gotovo dvije trećine vrijednosti u posljednjih 12 mjeseci nakon niza upozorenja o dobiti i sve većeg nepovjerenja ulagača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu