Najveća kineska brodarska tvrtka COSCO namjerava kupiti konkurentsku hongkošku kompaniju Orient Overseas International Ltd. (OOIL) za 6,3 milijarde dolara, čime bi COSCO postao treća najveća svjetska brodska kompanija, s više od 400 velikih brodova. Većinski vlasnik OOIL-a je prihvatio ponudu, iako je za prodaju još potrebno odobrenje regulatora.
To bi bilo posljednje u nizu spajanja, čime bi vodećih šest svjetskih brodarskih kompanija kontroliralo gotovo dvije trećine tržišta. Prema podacima Alphalinera, OOIL-ova podružnica OOCL je trenutno sedma najveća brodarska linija na svijetu, s udjelom od 3,2 posto na globalnom tržištu.
Obitelj prvog guvernera Hong Konga Tung Chee-hwa osnovala je OOIL te još drži 69 posto udjela u kompaniji. Oni su prihvatili ponudu, no još je potrebno odobrenje dioničara COSCA, kao i američkog i kineskog regulatora. Ako dođe do sklapanja posla, COSCO Shipping će postati treća najveća linija kontejnerskih brodova na svijetu, nakon danskog Maersk Linea i švicarske Mediterranean Shipping Company (MSC).
Međutim, preuzimanje OOIL-a pokazuje i kako hongkonška luka – nekad glavni ulaz u Kinu – gubi utakmicu od kineskih luka. Prekapacitiranost i usporavanje potražnje doveli su do velikih promjena u brodarskoj industriji. Korejski brodarski div Hanjin prošle je godine podnio zahtjev za stečaj, dok je francuski CMA CGM kupio singapurski Neptun Orient Lines.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu