Coca-Cola je i dalje najvrednija robna marka na svijetu, a prvo mjesto na ljestvici američke konzultanske tvrtke Interbrand ova kompanija drži već trinaestu godinu.
Coca-Cola je na vrhu nedodirljiva od 2000., otkako Interbrand provodi ovo istraživanje, a vrijednost kompanije procjenjuje se na 77,8 milijardi dolara. No Coca-Coli se opasno približava Apple, najviše zahvaljujući popularnosti svojih pametnih telefona i tableta. Nijedan europski brend nije se uvrstio među prvih deset na ljestvici. Na ovogodišnjoj Interbrandovoj ljestvici stotinu najvrednijih brendova najviše je onih iz sektora prometa, ukupno čak 13. Slijede marke iz sektora financijskih usluga i robe široke potrošnje. Ljestvicom dominiraju brendovi iz Sjedinjenih Američkih Država, ima ih ukupno 56. Najviše ih je i u samom vrhu jer zauzimaju prvih osam mjesta ljestvice: iza Coca-Cole i Applea slijede IBM, Google i Microsoft, General Electric, McDonald's i Intel. Među stotinu najvrednijih uvrštena su i 34 europska brenda ? ima ih iz Njemačke, Francuske, Velike Britanije, Švicarske, Italije, Nizozemske, Švedske, Španjolske i Finske. Preostala mjesta na ljestvici zauzimaju brendovi iz Japana, Koreje, Kanade i Meksika. Čak je osam od deset vodećih brendova promijenilo poziciju u odnosu na prošlu godinu. Među njima je Apple, koji se s osmog mjesta popeo na drugo. Apple je svoju vrijednost povećao 129 posto ostvarivši najveći rast od svih robnih marki, na 76,5 milijardi dolara.
Najbolje pozicionirana neamerička marka, južnokorejski Samsung, sa 17. mjesta skočio je na deveto, a japanska Toyota je na desetome mjestu. Od europskih brendova njemački Mercedes Benz zauzeo je 11. poziciju, a iza njega smjestio se konkurentski autoproizvođač BMW. Među najvrednijim europskim markama prethodnih je godina bila i finska Nokia. Budući da je prošle godine pretrpjela oštar pad, vrijednost njezina brenda smanjila se za 16 posto pa se Nokia strmoglavila na 19. mjesto. Prvi se put na listi našla i društvena mreža jer se na 69. mjesto probio američki Facebook, s vrijednošću od 5,4 milijarde dolara. Amazon se sa 26. mjesta popeo na dvadeseto, a Nissan je sa 90. skočio na 73. mjesto. Najbolje pozicionirana nova marka je Pampers na 34. mjestu. Na ljestvicu su prvi put ušle i Prada te Master Card. Pad vrijednosti prošle godine je pretrpjela četvrtina brendova na Interbrandovoj listi. Pritom je najveći udar pretrpio BlackBerry, koji se sa 56. pozicije strmoglavio na 93. mjesto ljestvice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu