Prodaja šampanjca, jednog od najpoznatijih francuskih proizvoda, naglo je pala ove godine zbog pandemije Covida-19 a predstavnici proizvođača ocjenjuju da će oko 100 milijuna boca ostati neprodano, piše France 24. Zbog pada potražnje u pandemiji proizvođači su se dogovorili da će ove godine ubrati 22% manju količinu grožđa u francuskoj pokrajini Champagne u odnosu na lani.
“Kada su zatvorena mjesta poput barova, hotela i restorana gdje ljudi piju i kada se otkazuju svadbe i glazbeni festivali, pije se manje šampanjca”, ističe Maxime Toubart, predsjednik Udruženja proizvođača šampanjca. No Toubart dodaje da pad potražnje neće nužno dovesti do pada cijene:
“Važno je sačuvati vrijednost proizvoda kako ljudi ne bi pomislili da je jeftin šampanjac loš”. Zato su i odlučili smanjiti ovogodišnji urod, ograničavajući ga na najviše 8 tona grožđa po hektaru (ostalo će biti prepušteno truljenju), jer bi, prema Reutersu, višak vina u podrumima i trgovinama uslijed manje potražnje “spustio cijene i umanjilo auru luksuza i ekskluzivnosti koju je industrija godinama gradila”. Prema prognozama iz srpnja, proizvođači su kazali da će im gubitak u prodaji ove godine biti 1,7 milijardi eura, zbog pada prometa od trećine u odnosu na lani, što je ionako minus koji ne bilježe otkad pamte, svakako veći nego onaj tijekom Velike depresije s početka 30-ih godina 20. stoljeća. Prije nego su se dogovorili o smanjenju berbe, koja upravo traje, šampanjski vinogradari ogorčeno su izjavili da bi bila uvreda prema prirodi kad bi se grožđe ili lanjske zalihe pjenušca pretvorile u alkohol za dezinfekciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu