Azijski napad preživjeli Metz i Löwe

Autor: Majda Žujo , 20. kolovoz 2013. u 21:59
EPA

Proizvodnja televizora Njemačke kompanije progutala je jeftinija konkurencija.

Njemački su proizvođači televizora nekoć bili vodeći u svijetu. No danas su na tržištu prisutna tek dva: Metz i Löwe. A s obzirom na konkurenciju, pitanje je hoće li i oni preživjeti. Löwe se, primjerice, suočava s drastičnim padom prodaje i financijskim poteškoćama, a prije nekoliko tjedana morali su predati i zahtjev za pomoć države. Tako će slijedeća tri mjeseca poslovati samostalno, no na čelo uprave doći će osoba koju će na taj položaj postaviti država.

U Njemačkoj je 2012. prodano ukupno 10 milijuna televizijskih prijemnika. To nije malo, no njemačka poduzeća pritom nisu zaradila mnogo. Konkurenciju im u prvom redu čine jeftiniji azijski proizvođači koji svako malo izbacuju nove proizvode čije cijene jednakom brzinom – padaju. Prosječna cijena televizora trenutno se kreće oko 600 eura, no prijemnici marke Metz ili Löwe znatno su skuplji. Stoga i ne čudi manjak prodaje i pad zarade.

Veliko ime na njemačkom tržištu elektronike nekada je bio i Grunding, no nakon zlatnog doba kada je to poduzeće zapošljavalo više od 10.000 radnika, danas ih je ostalo samo 200-tinjak. No, to nije sve. Grundig je  2003. prijavio stečaj i od tada taj brend pripada jednom turskom koncernu. Sličnu sudbinu doživjela su tijekom vremena i druga njemačka poduzeća, a Löwe i Metz još su jedini koji su se upjeli oduprijeti stečaju. Zasada.

“Stanje u kojem se danas nalazimo zapravo nije novo. Ono postoji već više desetljeća. Prve krizne situacije nastupile su još koncem 70-tih godina prošlog stoljeća. Tada su se na njemačkom tržištu pojavila japanska, a nešto kasnije i korejska poduzeća. Danas najveću konkurenciju čine kineske tvrtke. Konkurencija je zbog toga toliko snažna jer Azija nudi proizvode s niskim cijenama, a u međuvremenu su nadoknadili svoje tehničko zaostajanje“, poručuje Roland Raithel, glasnogovornik Loewea, a prenosi Deutsche Welle.

U početku su njemačke tvrtke pokušale pratiti cijene kakve su na tržištu nudili Kinezi, no ubrzo su promijenili taktiku. “Konkurenciju smo pokušali potisnuti boljom kvalitetom, dizajnom i inovativnom tehnologijom“, kaže Raithe, dodajući kako su se načini gledanja televizije drastično promijenili otprije 10 ili 20 godina pa se i proizvođači moraju tome prilagoditi tako da televiziju kombiniraju s drugim medijima.

Uz fleksibilnost i spremnost na promjene, to je jedini način da ove dvije firme prežive. Osim toga, Löwe sada svoje nade polaže i na ugovor o partnerstvu koji su sklopili s kineskim koncernom Hisense što bi im omogućilo jeftinije cijene. 

Komentirajte prvi

New Report

Close