Osiguravatelji smatraju da bi znatno doprinijeli očuvanju okoliša ako bi se razbijeni automobili popravljali umjesto da se ugrađuju novi dijelovi. O tome se govorilo na 10. Allianz Motor Dayju, događanju koje je postavilo pitanje koliko održivo može biti automobilsko osiguranje.
Prikladna rješenja
Allianzov prijedlog bio je jednostavan, priopćili su iz njemačke osiguravajuće kompanije. “U osiguranju automobila vidimo mnoge poluge u održivom upravljanju štetama koje mogu znatno smanjiti emisije ugljičnog dioksida”, izjavio je Klaus-Peter Röhler, član upravnog odbora Allianz SE, odgovoran za poslove osiguranja u Njemačkoj, Švicarskoj, središnjoj i istočnoj Europi te u Global P&C Retail i SMC i Global Claims. “U tom kontekstu najvažnije je pronaći prikladna rješenja za popravak umjesto da se upotrebljavaju novi dijelovi”, pojasnio je Röhler.
Većina šteta od sudara vozila male su do srednje veličine i uglavnom zahvaćaju vanjske dijelove vozila te za njih postoji ekološka opcija popravka. Proizvodnja novih dijelova ima mnogo veći ugljični otisak nego njihov popravak. “iako se te opcije kod popravka vozila primjenjuju već danas, postoji veliki potencijal za poboljšanje u tom sektoru. Ako osiguravatelji povećaju stope popravaka u Europi za samo dva postotna boda na godinu, prema mišljenju naših stručnjaka, može se izbjeći gotovo 30.000 tona emisija ugljičnog dioksida, što je jednako godišnjoj potrošnji energije u oko 5100 kućanstava”, objašnjava Röhler. “To ide u prilog našem prijedlogu da u budućnosti povećamo broj ekološki prihvatljivih popravaka”, kazao je čaln upravnog odbora.
Još jedna poluga za održivije upravljanje štetama jest standardizirana certifikacija radionica na europskim tržištima prema kriterijima održivosti. “Allianz, zajedno s drugim sudionicima u industriji motornih vozila, želi stvoriti zajedničke standarde diljem Europe”, kaže Röhler. “Samo tako u odabir autoservisa možemo svjesno uključiti pridržavanje kriterija održivosti”, smatra čelnik Allianza.
Holistički pristup
Direktivom o klimi EU-a propisano je da bi Europa do 2050. trebala postati klimatski neutralna, a da 2030. emisija stakleničkih plinova trebala biti smanjena za najmanje 55 posto u usporedbi s razinama iz 1990. godine. Aktivnosti UN-ova Saveza za osiguranje s neto nula emisijama (NZIA) pridonose tomu ukupnom smanjenju. Allianz je bio među pokretačima i suosnivačima Saveza u ljeto 2021. radi promicanja dekarbonizacije portfelja osiguranja.
“Zauzimamo holistički pristup temi održive mobilnosti. I jedna je stvar jasna: bez održive mobilnosti i dosljednog širenja električne mobilnosti ne mogu se postići EU-ovi ambiciozni ciljevi”, kaže Röhler. “Kako bi električna mobilnost bila prikladna za veći broj ljudi, svi sudionici na tržištu moraju stvoriti rješenja prilagođena korisnicima. To uključuje, među ostalim, brže širenje infrastrukture za punjenje, konkurentne cijene i korisne usluge vezane za električna vozila”, zaključio je Röhler.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu