Njemački proizvođači sportske obuće i odjeće Adidas i Puma upozorili su u srijedu da im je prodaja u Kini snažno pala zbog koronavirusa, a negativne posljedice epidemije počeli su osjećati i na drugim tržištima. Adidas i Puma ostvaruju gotovo trećinu prihoda u Aziji koja je proteklih godina bila veliko tržište za proizvođače sportske opreme, s visokim stopama rasta.
U toj regiji, posebno u Kini, smješteni i brojni njihovi podizvođači. Adidas je u veljači upozorio da je od početka novogodišnjih praznika 25. siječnja njegovo poslovanje u kontinentalnoj Kini palo oko 85 posto na godišnjoj razini. U srijedu su izvijestili da su počeli primjećivati prve naznake “blagog poboljšanja” poslovnih aktivnosti u Kini, no da se prodaja sada pogoršava u Japanu i Južnoj Koreji.
Dodali su i da još nisu sigurni kakve će biti posljedice po prodaju u drugim zemljama. U Adidasu procjenjuju da će im prihodi u Kini u prvom kvartalu pasti i do milijardu eura. Operativna dobit trebala bi se smanjiti za 400 do 500 milijuna eura. Puma je odvojeno objavila da više ne očekuje da će se njezino poslovanje u skorije vrijeme normalizirati, unatoč ohrabrujućim znakovima iz Kine. Istaknuli su i da odustaju od najavljenih poslovnih smjernica za 2020. godinu, baziranih na pretpostavci da će zdravstvena kriza biti kratkog vijeka. “S obzirom na trajanje epidemiološke situacije u Kini, negativni utjecaj u drugim azijskim zemljama, a sada i širenje na Europu i SAD, moramo, nažalost, zaključiti da se situacija neće normalizirati u skorije vrijeme”, priopćila je njemačka kompanija.
Azijska tržišta poput Singapura, Malezije, Japana i Južne Koreje, kamo kineski turisti često putuju radi kupovine, bilježe veliki pad prodaje, a snažno je pao i promet u cijeloj Europi, dodaju iz Pume.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu