Tijekom sedam desetljeća poslovanja, švedska robna kuća Ikea postala je jedna od najvećih svjetskih trgovina za opremu doma, piše Inc.com.
Ikea je osim po proizvodima, poznata i po vrlo zanimljivo uređenim dućanima koji funkcioniraju kao velika samoposluga u kojoj se lako dođe do željene robe, a često se kupi i ono što nije bilo u planu.
Zasluge za ovaj poslovni uspjeh ponajprije idu njihovom vlastitom konceptu koji su stvorili s ove četiri 'dizajnerske' lekcije:
1. Smanjenje troškova na svakom uglu
U procesu proizvodnje, Ikea drži veliki naglasak na što manjim troškovima. Tako za izradu namještaja koristi jeftinije ploče od vlakana koje naručuju u velikim količinama. Ikea također smanjuje troškove proizvodnjom izvan Švedske, odnosno u zemljama u razvoju.
2. Kupci se drže u neizvjesnosti
Izgled Ikeinih trgovina je vrlo privlačan za kupca. Prostor je dizajniran tako da vas svaki ugao vodi do novih proizvoda i tako mami da pogledate što je sljedeće.
3. Praktičnost
Kada su prije 50-ak godina shvatili da je glomaznije proizvode teže spremiti u auto, dosjetili su se da bi mogli koristiti praktičnija pakiranja. I danas je Ikea poznata upravo po tome – većina proizvoda nalazi se u plošnim kutijama s instrukcijama za slaganje kod kuće.
4. Suradnja s kupcima
Ikein koncept da ljudi sami slažu namještaj na neki način izgleda kao "Lego za odrasle". Uključujući kupce u proces sastavljanja proizvoda, kao i držeći niske cijene, Ikea gradi krug vjernih posjetitelja, piše Inc.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.IKEA putem BAUMAXA….?
Zaobišla bih komentar, ali baš jučer sam bila u IKEi , razočarana onim
što se tamo događa..
Na kraju, intervju s jednakim pitanjima , kao prije par godina
BAUMAX …u Varaždinu, kad su se, nakon izostalog prometa, svi pitali..
gdje su pogriješili ?
ROBA:
1.Artikala je sve manje, sve su jeftiniji , nema asortimana…
2. Najveća gužva je u restoranu, gdje za nekoliko kuna, redovi kupaca
stoje u samoposluživanju….
3. Po kvalitetne stvari …/ kuhinje, fotelje, tehničke detalje, …
i dalje ćemo ići u GRAZ…..na žalost,ako se politika trgovine nastavi
na ovaj način.
Pod hitno treba napuniti trgovački centar kvalitetnim stvarima, dići cijene
na samoposluzi i uvesti promotivne akcije onog šro vrijedi, a ne
samo tanjura u drugoj klasi….
Uključite se u raspravu