“Uber za kućnu sigurnost”. Tako korisnici opisuju aplikaciju Zuluhood za sigurnost doma koju je 2019. razvio hrvatski startup Brombul, iz Zagreba, čija nam je osnivačica i izvršna direktorica Maja Krejči detaljnije pojasnila kako aplikacija radi i za koga.
“Dom je osnovna stvar u Zuluhoodu: adresa i lokacija koja se štiti. U svoj dom može dodati ukućane i omogućiti im da i oni, kad treba, kroz aplikaciju aktiviraju alarme. Danas se za puno stvari oslanjamo na svoj mobitel.
No, nismo uvijek dostupni, ne odgovaramo na sve pozive i poruke kad smo na sastanku ili na putu i ne gledamo uvijek u taj mali ekran.
No, što ako u tim trenucima naš senzor dima ili poplave pošalje upozorenje? Ili ako nas roditelj pokušava dobiti, a mi poziv smatramo nebitnim s pomisli ‘budemo se kasnije javili’?
Alarmira Tribe i Watchere
Zuluhood omogućava da svi razlikuju ono što je hitno i da tad nisu ovisni samo o sebi. Korisnici se mogu osloniti na brzu reakciju zaštitarske tvrtke dostupne u bilo koje doba noći ili dana, ali i na pomoć prijatelja ili susjeda koji će kroz Zuluhood u hitnim situacijama također biti obaviješteni.
Cilj nam je korisnicima omogućiti i da na Zuluhood spoje razne sustave pametnog doma. Reakcije su jako pozitivne, odlično je čuti kad nam kažu ‘baš mi je tako nešto trebalo’ ili kad nas uspoređuju s Uberom za kućnu sigurnost.
Ukućani čine Tribe, a jedna od boljih funkcionalnosti mu je i to što se u svakom trenutku može vidjeti tko je od ukućana doma, ako se takvo dijeljenje lokacije dozvoli. Ta informacija u alarmu može činiti bitnu razliku u brzini i načinu reakcije. U svoj dom korisnik može dodati i prijatelje ili susjede koji bi mu mogli pomoći u nuždi.
Njih zovemo Watcheri. Ako dođe do alarma, Tribe i Watcheri bit će obaviješteni isti tren kad i korisnik, te će znati da to nije ‘neki’ poziv ili poruka za zanemariti, već da je hitno”, pojašnjava Krejči.
Aplikacija je dostupna za Android i iOS uređaje i korisnik je treba instalirati na telefon. Nakon toga otvara svoj profil i dodaje svoj dom. Primjerice, ako kamera u nečijem domu uoči pokret kad bi kuća trebala biti prazna, kad detektor dima bilježi koncentraciju iznad normalne ili ukućani viknu: ‘OK Google, zovi Zuluhood’ ili ručno podigne alarm, tada se u aplikaciji podiže sučelje alarma.
Istovremeno će Zuluhood o alarmu obavijestiti čitav Tribe i sve Watchere, a korisnik će znati tko je vidio obavijest, tko je od ukućana doma i možda ugrožen i tko dolazi pomoći. Ako ste u trenutku alarma imali ugovorenu uslugu nadzora, alarm će se proslijediti zaštitarskoj tvrtki koja će tamo bez odgode poslati patrolu.
“Kroz Zuluhood aplikaciju dobit ćete odmah sve informacije od zaštitara i znati je li sve u redu. Zaštitarske usluge moći ćete zatražiti čak i ako nemate pametni sustav. U tom slučaju moći ćete bilo kad zatražiti obilazak i provjeru doma dok ste na putu ili npr. svoje vikendice nakon jakog nevremena”, pojašnjava Krejči.
Na Zuluhood se mogu spojiti sustavi pametnog doma kao Samsung Smartthings, Google Home ili Amazon Echo. Prvu verziju aplikacije objavili su krajem 2020., a lani i prvu komercijalnu. Broj korisnika svaki dan organski raste. Već imaju korisnike na domaćem, ali i na stranim tržištima, poput Indije i Kine.
Veći broj korisnika očekuju s prvom ponudom zaštitarskih usluga kroz Zuluhood platformu. Bili su jedan od osam startupa u finalu natjecanja ovogodišnjeg CES-a u Las u Vegasu, najvećeg svjetskog sajma potrošačke elektronike, prema odluci organizatora, agencije CTA.
“Iako nismo osvojili nagradu, činjenica da smo u top 8 i prilika da nas se čuje nam je puno donijela. Nakon toga više nismo bili jedan od startupa u nizu u Eureka Parku, već su nam zainteresirani ciljano dolazili.
A među njima je bilo i investitora i potencijalnih partnera za američko tržište. Mi smo odmah popratili sve te kontakte i nadamo se da će mnogi dovesti do uspješne poslovne suradnje”, kaže Krejči.
Zuluhood je jedinstven jer nudi usluge privatne zaštite, čije je tržište manje zastupljeno u odnosu na tržište sigurnosti. Istraživanja kažu da je krajem 2020. bilo 51,4 milijuna “pametnih” domova u Europi, a predviđa se da će ih biti više od 100 milijuna do kraja 2024.
“Trenutačna ponuda usluga privatne zaštite nažalost ne prati tržišne trendove i to je po nama jedan od glavnih razloga sporijeg rasta tog segmenta tržišta kućne sigurnosti. No, vjerujemo da sa Zuluhoodom možemo promijeniti trend i usluge privatne zaštite učiniti lakše dostupnima i pogodnijima za korištenje onda kad nam one zaista trebaju”, smatra idejna začetnica.
U ponudi će uskoro biti i zaštitarske usluge za sve korisnike Zuluhooda, čak i ako nemaju kompatibilne sustave pametnog doma. Krejči dodaje značajnu prednost zaštitara – dostupni su u bilo koje doba noći i dana i znaju kako reagirati ako se na lokaciji zatekne nešto sumnjivo.
‘Sanjamo veliko’
Poslovanje Brombula, osnovanog 2018., bilo je na početku u segmentu savjetodavnih usluga u IT-ju. Tvrtka je prihode od tih usluga usmjerila u razvoj Zuluhooda. U platformu su dosad uložili oko dva milijuna kuna, od čega značajan dio bespovratno iz EU fonda. To im je omogućilo da se fokusiraju na Zuluhood.
Razvoj aplikacije uključivao je više domaćih tvrtki: razvoj UX-a, mobilne aplikacije, same platforme, definiranje sigurnog i skalabilnog “cloud” okruženja. Danas na platformi radi sedmero ljudi, uglavnom inženjerke i inženjeri, a u potrazi su za novim kadrom u razvoju i marketingu.
Imaju tri ključna cilja u 2022. – lansiranje marketplacea, kao ponude zaštitarskih usluga kroz Zuluhood aplikaciju, otvaranje novih tržišta te širenje tima.
“Nadamo se da ćemo sa Zuluhoodom uspjeti promijeniti način na koji ljudi kupuju i koriste zaštitarske usluge i doprinijeti rastu tog tržišta.
Sanjamo veliko, jer Zuluhood vidimo kao internacionalnu platformu koja je korisnicima prvi izbor u trenutku kada trebaju pomoć oko brige za sigurnost svoga doma ili svoje obitelji”, zaključuje Maja Krejči.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu