‘Želim da Combis za dvije godine bude najveći sistemski integrator u regiji’

Autor: Tanja Ivančić Belošević/VL , 07. lipanj 2016. u 13:45
Hrvoje Išek na čelo Combisa došao je s funkcije direktora korporativne prodaje HT-a/EPA

Novi predsjednik Uprave Combisa koji je s lanjskim rastom od 17,5 posto najbržerastuća kompanija u grupi Hrvatski telekom govori o razvoju ponude u Hrvatskoj i planovima globalnog širenja.

Combis je već sada, ako gledamo prihodovno – najveći sistem integrator u Hrvatskoj, a naša vizija je da osim hrvatskog tržišta jače iskoračimo i u regiji i postanemo najjači regionalni sistem integrator kaže Hrvoje Išek, novi predsjednik uprave Combisa.

Riječ je o kompaniji, koja je s lanjskim rastom od 17,5 posto na 595 milijuna kuna, najbržerastući dio grupe Hrvatski telekom. Išek kaže da su u regiji već prisutni te da vidi još potencijala za širenje. "Usto jedan od glavnih strateških ciljeva jest i da se širimo izvan regije, posebice na tržišta gdje Deutsche Telekom ima svoje nacionalne kompanije", kaže Išek. Dodaje da će usto povećati bazu korisnika i tržišnu sinergiju s HT-om u ponudi šireg portfelja ICT proizvoda i rješenja.

 

595milijuna

kuna ostvario lani HT-ov sistemski integrator

Što Combis može ponuditi na tržištima gdje posluje DT?
Mi imamo know-how koji već sada plasiramo na ta tržišta no mislimo se i dalje širiti posebice s tehnologijama i rješenjima u kojima imamo specifična znanja i "cutting edge" kompetencije. Kada se radi o razvoju, želimo da se Combis koji je sada jak "all in one" sistem integrator, profilira i kao Hi-Tech kompanija, stoga ćemo se fokusirati na određene industrijske i tehnološke niše kako bismo pojačali i stekli jedinstvene kompetencije te tako ostvarili komparativne prednosti na tržištu.

Kakav vam je plan u regiji?
Dobro smo pozicionirani u BiH, posebice u Mostaru, a u Srbiji imamo kompaniju već petu godinu. No daleko smo još od ispunjenja naših ambicija. To nam je jedan od prioriteta u budućnosti. U sljedećih par mjeseci procijenit ćemo vlastite mogućnosti, scenarije za rast i odlučiti želimo li ozbiljnije zagrabiti u to tržište i doista ga strateški napasti.

Imate primat u financijskom dijelu, gdje vidite prostora za daljnji razvoj?
Da, najjači smo u financijskom sektoru. No, na našem tržištu je još dosta vrlo propulzivnih djelatnosti u kojima vidimo prostora za rast, poput utility i hospitality vertikala. Za dvije godine želimo uvjerljivo biti najjači sistem integrator u regiji. Naravno, tu ćemo svakako koristiti brand, snagu prodajnog dijela i sve sinergije koje nam pruža Hrvatski telekom i DT Grupa. Uz naša već stečena i prepoznata znanja doista vjerujem da možemo ne samo dodatno napredovati i iskoristiti do kraja svoj potencijal, nego ga i uvećati. Kada se radi o tehnološki izvrsnim proizvodima koje već nudimo aktivno na tržištu, mogu spomenuti naše Smart Metering rješenje, odnosno napredno upravljanje energetskom potrošnjom kojim možemo zadovoljiti zahtjeve svih industrijskih vertikala.

Koliki problem predstavlja nedostatak stručnjaka o kojem se neprestano govori?
Nažalost i dalje se borimo s odljevom pametnih ljudi. Iz Hrvatske godišnje ode tri tisuće programera prema podacima CISEX-a, a na tržište ih stigne oko tisuću. Dakle, ne stojimo najbolje. No budući smo mi tržišni lideri imamo obavezu nešto i vratiti društvu. Zato ulažemo mnogo u edukaciju ljudi, ali i zajednicu, cjelokupni ekosustav. Primjerice ove godine donirat ćemo softver koji je bio tema našeg Hackathona, a namijenjen je maslinarima i hitnoj pomoći. Zato što vjerujem da kroz razvoj društva i mi napredujemo.  U Combisu smo dodatno pokrenuli projekt Neostartup koji je namijenjen poticanju kako naših zaposlenika, tako i mladih startupa u razvijanju novih ideja. Naravno onih koje imaju sinergijski efekt s Combisom u smjeru razvoja zajedničkih rješenja. Mladi ljudi su kreativni na drukčiji način, razmišljaju i pridonose uvelike našem cjelokupnom razvoju. Ne nudimo im samo novčanu pomoć, nego ih pratimo, usmjeravamo i omogućujemo da se razviju na pravi način i predstave na tržištu zajedno s nama. Iz Neostartupa nastalo je i iFlight rješenje koje je sada naš globalni proizvod koji promoviramo.

Koliko je hrvatsko tržište osvješteno o potrebi digitalizacije i ulaganja?
Kada bismo gledali razvoj telekomunikacijskog tržišta ili npr. investicije u mobilne uređaje mogli bismo reći da smo u vrhu Europe ili da smo trendseteri. Ipak, kada se radi o ulaganjima u IT, smatram da još uvijek nema dovoljne svijesti da je IT generator nove i dodane vrijednosti, a ne samo optimizator kako se često percipira. Veliki dio zajednice još uvijek ne tretira na taj način IT industriju.

Kako stojimo po pitanju sigurnosti?
Vjerujem da je sigurnost mreža uz razvoj Cloud usluga, te streloviti rast brzina konekcije val koji tek stiže u Hrvatsku. Tu zasigurno ima mjesta za poboljšanja, kao i za razvoj javnih ICT usluga, jer tu poprilično kasnimo. Nadam se da ćemo kroz EU i fondove i programe koji se nude – uspjeti napraviti iskorak.

Na čemu će biti fokus u 2016?
Internet stvari (IoT), kompletan ekosistem vezan za nosive tehnologije i gadgete, Big Data, odnosno upravljanje i analiza podataka i dalje su u trendu. To su smjerovi koji donose promjenu i prilike. Cloud već postaje mainstream u Hrvatskoj, a Combis je najveći cloud provider u regiji. U ICT-u ćemo razvijati ekspertize i znanja, ulagat ćemo u edukaciju i inovacije, širiti portfelj i operativnu izvrsnost. 

Globalne aspiracije pomoću digitalnih kanala

Koji su izazovi plasmana proizvoda na vanjska tržišta?
Planiramo dodatno plasirati proizvode i na globalno tržište. Primjerice naš produkt iFlight koji prati umor pilota u cijelosti je internacionalan proizvod, a istovremeno vrlo inovativan i izvrstan. Ono što je tu izazov je marketing i kako doći i do internacionalnih kupaca pa ćemo pokušati kroz digitalni marketing gurati takve proizvode. iFlight smo već dosad predstavili na raznim sajmovima, radi se o B2B rješenju, odnosno proizvodu za tvrtke. Oni u pravilu lakše i ipak jeftinije, u smislu investicija u marketing, dopiru do kupca nego kada se radi o komercijalnim proizvodima namijenjenim širokoj populaciji korisnika. Uspjeli smo dobiti dosta velikih poslova u Rumunjskoj, Albaniji, Sloveniji, no ne radi se o strateškom izlasku na ta tržišta, već samo o pojedinim projektima.

Komentirajte prvi

New Report

Close