Završetak novog projekta donosi ukupno 26 različitih usluga do kraja listopada

Autor: Suzana Varošanec , 06. travanj 2022. u 13:01
Foto: Patrik Macek / Pixsell

Poslovni korisnici na korak do efikasnije elektroničke komunikacije s javnom upravom.

Oko 450.000 potencijalnih poslovnih korisnika na korak su do niza prednosti elektroničke komunikacije poslovnog sektora i javne uprave koju donosi završetak projekta e-Poslovanje; već krajem listopada nudit će se ukupno 26 e-usluga. Projekt sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda (vrijedan 50,98 milijuna kn), uz uslugu e-Ovlaštenja s modulima e-Zastupanje i e-Punomoć te s nadogradnjom u Korisničkom pretincu potvrde primitka s pravnim učinkom – što je usklađeno s lani noveliranim zakonom o upravnom postupku u smislu izvršene dostave i računanja rokova, već nudi 10-ak e-usluga.

Testiranje e-Pristojbe

Među ostalim i izdavanje uvjerenja da se ne vodi kazneni postupak, dostavu elektroničkih isprava za registraciju vozila, jedinstvenu informacijsku točku – sustav katastra infrastrukture te registar stvarnih vlasnika. U fazi testiranja je i e-Pristojba, projekt koji kao i e-Poslovanje provodi Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva (SDURDD), a omogućuje online naplatu upravnih i drugih pristojbi unaprijed umjesto klasične usluge na šalteru. Testiraju i usluge online predaje zahtjeva za povrat javnih prihoda, zatim eDozvolu, kao online predaju zahtjeva za gradnju i prostorno uređenje, zahtjev za izdavanje akata Hrvatskih voda, ali i e-Komunikaciju sa sudovima u kojoj će biti niz statusa predmeta dostupan poslovnim subjektima.

Usto, kako i JLS-ovi mogu u sustav e-Poslovanje uključivati svoje usluge, u fazi testiranja su e-usluge ZG holdinga, dok je u najavi i Registar proizvođača s proširenom odgovornošću Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, rečeno je na jučerašnjem predstavljanju projekta.

APIS IT i Fina projektni su partneri koji sa SDURDD-om razvijaju e-Poslovanje kao nadogradnju uspješnog sustava e-Građani, platforme prepoznatljive po 1,620 milijuna građana jedinstvenih korisnika koji koriste e-usluge, a na kojoj su u prva dva mjeseca ove godine zabilježena 2 milijuna dostavljenih poruka. Nadogradnjom platforme te spajanjem sa svim registrima poslovnih subjekata omogućuje se na jednom mjestu siguran i objedinjeni pristup e-uslugama javne uprave za sve poslovne korisnike. To znači da sva aktivna trgovačka društva upisana u sudskom registru, sve neprofitne organizacije (udruge, zaklade, političke stranke), sve pravne osobe koje upisuje DZS, obrtnici i OPG-ovi, slobodna zanimanja te osobe koje obavljaju sporedne djelatnosti, svi imaju mogućnost objedinjena pristupa, a uz korištenje postojećih vjerodajnica automatski će se obaviti autorizacija te kroz e-Ovlaštenje mogu omogućiti delegiranje zakonskih prava za zastupanje na druge osobe.

Pretinac za više osoba

Što se pružatelje usluga tiče, kao što ih je NIAS oslobodio posla e-identifikacije, više ne moraju razmišljati ni o autorizaciji pa modus postaje povjerenje u sustav državne informacijske infrastrukture gdje je rezultat autorizacijski proces koji jamči da osoba (OIB) ima pravo djelovati uime nekog subjekta. U poslovnom korisničkom pretincu dobivat će se poruke i obavijesti državnih tijela, no za razliku od građanskog pretinca mogućnost je pristupanja više osoba.

Komentirajte prvi

New Report

Close