Piše: kakonaweb.tportal.hr
Uz sve svakodnevne aktivnosti i intenzivne radne dane, poduzetnici nerijetko zaboravljaju na vrlo bitan faktor poslovanja – sigurnost. U posljednje vrijeme sve smo više svjedoci naslova “hakeri probili…”, “Ukradene lozinke 1.000.000 korisnika” pa čak i “S računa nestalo…”
Od početaka korištenja interneta i softvera postoje i oni koji žele zlorabiti tehnologije, neovlašteno pristupiti informacijama ili steći nelegalnu materijalnu korist. Sve veća upotreba tehnologije povećava i broj takvih pokušaja, naravno proizvođači i korisnici ne spavaju. Svijet poslovanja i interneta treba biti sve sigurniji.
Područje primjene tehnologije u poslovanju je široko a time i sigurnost/nesigurnost korištenja istih. Osnovno je prepoznati najčešće i naizgled najbanalnije moguće “gubitke” i kakve posljedice nose, te razmisliti o rješenjima koje možete odmah primijeniti kako biste ih spriječili/umanjili.
1. Podaci, informacije i dokumenti na vašim računalima – što ako nestanu?
Glavni alat bilo kojeg poduzeća je stolno ili prijenosno računalo, tj. većina podataka na istima. Gubitak (prijenosnog) ili kvar (stolnog) računala uzrukuje potpuni nestanak informacija, a svi vaši e-mailovi, dokumenti, računi i ponude su u većini slučajeva izgubljeni. Vrijeme koje ćete utrošiti da ih ponovno prikupite na ostalim mjestima za pohranu može se činiti jednostavnim, no ipak se često mjeri u danima, a trošak istog svakom je poduzetniku neprocjenjiv. (Mnogi se, vjerujemo, prepoznaju u priči.)
U slučaju napada na računalo i krađu podataka, dovoljno je zamisliti što će biti da vaša konkurencija ili bilo tko drugi postane vlasnik svih vaših informacija o poslovanju….
Moguće rješenje – spremanje podataka na više lokacija – lokalno, server ili korištenje Cloud rješenja. Naravno, rješenje možete pronaći i u renomiranim proizvodima poput Office 365.
2. Napad na web stranicu i e-mail račun
Napad na vaš web može biti neugodan, iziskuje dodatan trošak ponovnog postavljanja, diskontinuitet u radu… Google vašu web stranicu prepoznaje kao nesigurnu po nekoliko dana i nakon “čišćenja”. Ovo u najmanju ruku rezultira neugodnosti pred posjetiteljima i potencijalnim klijentima.
Cijela situacija je mnogo rizičnija i neugodnija u slučaju posjedovanja internetske trgovine.
3. Društvene mreže, marketing i PR – “ukradeni” profili
Zasigurno su nekima poznate situacije krađe profila na društvenim mrežama, kao i slučajevi velikih brendova s takvim iskustvima. Kakve posljedice nose? Nekontrolirane objave u ime vašeg brenda. Zamislite situaciju u kojoj vaš brend svim fanovima ukaže na posebnu akciju koja je neistinita ili ih uvrijedi neprimjerenim porukama. Nadalje, postoje i postojali su slučajevi ucjena: vrlo jednostavno, dosadašnji vlasnik dobiva obavijest s zahtjevom plaćanja za vraćanje lozinke i korisničkog imena.
Vrijeme, resursi i negativan PR koji možete ovim putem steći su mjerljivi i u svakom slučaju vrlo skupi.
U širokom području sigurnosti dotaknuli smo možda najčešće i najpoznatije slučajeve, koji se često zaboravljaju. Za kraj, pobrinite se za svoje lozinke uz ovih nekoliko jednostavnih savjeta:
1. Kreirajte što duže lozinke, one s više od 6 ili 8 znakova
2. Koristite kombinacije brojeva, malih i velikih slova kao i znakove
3. Ne koristite istu lozinku na više mjesta
4. Izbjegavati riječi proizašle iz imena brenda, vas, grada i sve one za koje možete reći da ih je lako povezati s vama ili vašim brendom…
I… Svakako se zapitajte za sigurnost ako koristite neke od ovih najčešćih lozinki: 1234, 123abc, admin, lozinka, password, datum rođenja i slično.
Budite sigurniji do sljedećeg posjeta blogu!