Zagrebački proizvođač softvera Qualia, nakon uspjeha na američkom tržištu aplikacija za POS blagajne, istim se pristupom širi na tržišta EU i očekuje do kraja godine utrostručiti lanjski promet i time premašiti milijun kuna prihoda. Qualia je osnovana prije pet godina, a njezin osnivač i direktor Hrvoje Smolić kaže da su nakon nekoliko godina razvoja napokon uhvatili zalet te ove godine u prvih šest mjeseci premašili lanjski prihod za gotovo dva puta. Qualia je u 2014. godini imala promet od 321,6 tisuća kuna i neto dobit od 31,4 tisuće kuna.
“Do srpnja smo napravili gotovo dvostruko veći promet nego cijele 2014. i zato vjerujem da će nam do kraja godine prihod dosegnuti prvih milijun kuna”, kaže Smolić koji je upravo zaposlio i dva nova programera.
Pravi partner
Objašnjava da im je krenulo nakon što su lani počeli surađivati s najvećim svjetskim procesorom kartica, prisutnim na više od šest milijuna prodajnih mjesta, američkom tvrtkom FirstData. Ta je tvrtka na tržištu SAD-a predstavila pametanu blagajnu Clover POS, koja se sastoji od tableta i printera računa, odnosno radi slično kao i POS blagajne koje su razvili neki hrvatski proizvođači POS uređaja kad je krenula fiskalizacija. No, FirstData je svojom snagom brzo proširio broj korisnika Clovera na više od 50 tisuća prodajnih mjesta te dodatno razvio trgovinu aplikacija za svoje POS uređaje, takozvani Clover App Market, koji je k tome otvorio proizvođačima softvera.
Američki hit
Smolić pojašnjava da su oni primijetili da Clover nema dobru analitičku aplikaciju te su na temelju svog postojećeg softvera BusinessQa razvili vlastito rješenje i ponudili ga preko Clover App Marketa.
40 posto korisnika
plaća aplikaciju Qualia Analytics i taj broj raste.
“U prvih tjedana dana prodaje u SAD-u imali smo više od sto instalacija i izbili na prvo mjesto po prodaji na Cloverovoj trgovini aplikacija, a danas, nakon deset mjeseci prodaje, imamo više od 2100 instalacija i kontinuirano rastemo”, kaže Smolić.
Europska prodaja
Dodaje da sada, kad se Clover počeo širiti na tržište Velike Britanije i Irske, i u EU vidi sličan trend rasta kao u SAD-u. Navodi da je u prva tri tjedna prodaje u EU imao više od 150 instalacija Qualia Analyticsa.
“Ovdje je čak situacija i boljajer se u startu prezimaju naplatne verzije aplikacije, a i tržište je bolje upoznato i pokazuje veći interes za mogućnostima koje nudi naša aplikacija”, objašnjava Smolić. Navodi da sve više njihovih korisnika prelazi na naplatnu aplikaciju te da već taj postotak premašuje 40 posto.
“Ipak, najviše sam zadovoljan što prihodi tvrtke dolaze iz više izvora, uključujući lokalne projekte, licenciranje u Italiji itd., što osigurava stabilan rast u budućnosti”, zaključuje Smolić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu