Osim mjesta namijenjenog druženju, društvene mreže postaju sve važnije u prodaji. Malim trgovcima i proizvođačima pružaju izvrstan i besplatan alat promocije koji, s obzirom na broj ljudi koji je na njima prisutan, svakako nije zanemariv.
Velikim trgovcima, s druge strane, omogućuje izgradnju odnosa s milijunima potrošača kao i individualnu komunikaciju sa svakim. Iz tog razloga rijetko koja tvrtka danas nema svoj profil na Facebook, kod nas najraširenijoj mreži, ili na nekoj drugoj društvenoj mreži. "Društvene mreže su bitne tvrtkama zbog jednog od ključnih načela prodaje, a to je 'budi tamo gdje su tvoji kupci'. Njih milijardu u svijetu i 1,5 milijuna u Hrvatskoj je na Facebooku, više nego na ijednom drugom mediju i to je najbitniji razlog zašto treba biti na društvenim mrežama, i zašto to treba raditi dobro", ističe Ida Pandur, direktorica za društvene mreže iz iStudia, tvrtke specijalizirane za marketing na njima. Dobra komunikacija, kako navodi, može utjecati na bolju prodaju, poboljšanje imidža tvrtke te čak i zapošljavanja, ovisno koje si ciljevi tvrtka postavlja. A za dobru komunikaciju, ističe Pandur, važno je biti spreman na dvosmjernu komunikaciju.
"Ulazite u određene odnose s korisnicima koji otkrivaju ono što imate najbolje, ali i najlošije. To je stvarna provjera stanja pozicije na tržištu", kaže Pandur. Osim toga, društvene su mreže izvrstan alat za istraživanje tržišta, razvoj proizvoda i ostvarenje prodaje. Međutim, sve je to moguće, upozorava, jedino ako su tvrtke zaista spremne slušati i brzo se prilagođavati. Ilija Brajković, iz splitske agencije Akcija, također specijalizirane za društvene mreže, ističe da hrvatske tvrtke sve više prepoznaju njihovu važnost. "Najvažnije je da počinju razmišljati o drugim kanalima za promociju osim klasičnih", ističe. Dodaje da internet marketing u Hrvatskoj koristi relativno malen postotak tvrtki, ali one koje ga koriste ostvaruju odlične rezultate. "Broj tvrtki koje koriste društvene mreže stalno raste, a što je najvažnije, ostvaruju mjerljivu prodaju", tvrdi Brajković.
Kao njihovu dodatnu prednost Pandur ističe činjenicu da društvene mreže, za razliku od televizije, nisu rezervirane samo za igrače s velikim budžetima. Tu ima mjesta za sve, kaže Pandur, i mnogo je 'malih igrača' poprilično naraslo baš zahvaljujući Facebooku. Iskustvo pokazuje, dodaje, da čak i najmanji obrti pokazuju da je to moguće ako se usredotoče na pravu publiku. Pandur ističe da su društvene mreže bolji kanal za tvrtke koje se obraćaju potrošačima, ali i one koje se obraćaju poslovnim partnerima mogu profitirati ako znaju dobro ciljati. Osim toga, Facebook može biti i jednostavno rješenje postavljanja digitalne priče ako je tvrtki web portal preskup."Kombinacijom Facebook stranice, jednostavne kontakt forme, poput socialpuzzlea za 25 eura te Google oglašavanja tvrtke se mogu, brzo, efikasno i što je najvažnije, savršeno mjerljivo, obratiti zaista svakome", ističe Pandur.
Kako to radi Sephora
Razgovori o ljepoti i prodaja
Društvene mreže omogućuju komunikaciju između tvrtki i njihovih kupaca, a prednost je da tvrtke čuju glas potrošača te mogu brže reagirati i usmjeravati prodaju ovisno o kritikama ili sugestijama. Takvu strategiju odlučili su iskoristiti u poznatom kozmetičkom trgovačkom lancu Sephora (koji se zbog loših rezultata povukao iz Hrvatske). Stvorili su vlastiti društveni prostor "Beauty talk community". Na ovaj način svojim su kupcima omogućili da međusobno razgovaraju o ljepoti, a kako se kasnije pokazalo, potrošači koji sudjeluju na Sephorinoj "raspravi o ljepoti" kupuju dva i pol puta više od prosječnog kupca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu