U stvaranju digitalne ekonomije država ne treba imati vodeću ulogu, njena je uloga potrebna pri stvaranju okvira poslovanja te uklanjanja prepreka i blokada, istaknula je Martina Dalić, potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva na jučerašnjoj konferenciji Digitala (R)evolucija u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca.
Naime, ICT udruženje pri HUP-u, doista ulaže napore da vladajućima približi mogućnosti i potencijale ICT industrije hrvatskom gospodarstvu. Sudeći prema govoru ministrice, država je shvatila svoju ulogu, jer Dalić je naglasila i da na putu digitalizacije treba prepoznati razvoj infrastrukture i usluga širokopojasnog pristupa internetu te uklanjanje administrativnih barijera, Usto je kazala kako je jedan od prioriteta Vlade ubrzavanje digitalizacije javnih usluga sa smanjenjem potreba za osobnog kontakta građana i tvrtki s javnom upravom te dati doprinos obrazovanju za budućnost.
Dalić
Jedan od prioriteta Vlade ubrzavanje je digitalizacije javnih usluga.
Najavila je i osnivanje Središnjeg državnog ureda za digitalno društvo koje bi trebalo imati jednu od ključnih uloga potpore. Osim Vladi iz ICT udruženja HUP-a, pokušali su svojim članicama ukazati na potrebu digitalizacije jer kako je ustvrdio Boris Drilo, član uprave HT-a, ona raste sedam puta brže od ostalih grana gospodarstva. Digitalna ekonomija stvar je sadašnjosti u koju što prije trebaju ući svi u industriji istaknuo je i Markus J. Beyrer gost iz europske udruge poslodavaca te dodao da bi uspješna digitalna transformacija mogla u Europi do 2025. godine stvoriti 1,5 bilijuna dodane vrijednosti. No, ako se ona ne obavi uspješno, u istom bi razdoblju mogli izgubiti do 600 milijardi eura.
Jedinstveno digitalno tržište potrebno je EU, smatra Beyer, a to bi, prema predviđanjima, moglo dodati 4 posto gospodarskom rastu do 2020. Ipak, tek je 1,7 posto europskih tvrtki spremno digitalizirati se, dok ih čak 40 posto uopće ne koristi te prednosti. Na konferciji su o svojim iskustvima govorili i predstavnici uspješnih startupa od kojih su neki već renomirane tvrtke kao Farmeron, Oradian.
Što su su i kako učinili po pitanju digitalizacije u velikim kompanijama budući digitalizacija nije rezervirana za IT idnustriju već se horizontalno provlači kroz sve tvrtke govorio je Zvonimir Mršić iz Podravke, te mandžeri iz Erste i Privredne banke, Podravke, te Badela 1862. Na konferenciji je predstavljeno i istraživanje "Digitalni indeks hrvatskog gospodarstva" koje je konzultantska tvrtka A.T.Kearney tijekom ljeta provela u suradnji s HUP-om u više od 200 hrvatskih poduzeća. Ono je pokazalo da više od 70 posto tvrtki ima digitalnu transformaciju na svom dnevnom redu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu