Za bolju informacijsku pismenost 27 mil. kuna

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 05. veljača 2017. u 22:01
Cilj je razvoj kompetencija za cjeloživotno učenje/FOTOLIA

Projekte mogu predlagati i jedinice lokalne i regionalne samouprave, a škole mogu zatražiti financiranje od 500 tisuća do 1,5 milijuna kuna.

Unaprjeđenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja naziv je natječaja koje od kraja prosinca 2016. godine s ciljem  razvoja ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje i podizanja razine informacijske pismenosti učenika osnovnih i srednjih škola provodi Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO) i koji je u međuvremenu privuklo velik broj zainteresiranih obrazovnih institucija.

Ukupna vrijednost ovog projekta koji se odvija u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali iznosi 26,775 milijuna bespovratnih, a prijave su otvorene do 27. ožujka 2017. MZO paralelno sa zaprimanjem projektnih ideja provodi i edukacije o načinu apliciranja, a kako smo saznali iz Ministarstva interes škola je velik. Sveukupno je samo na radionice do sad prijavljeno petstotinjak ljudi, pa u skladu s time MZO ima pozitivna očekivanja i po pitanju projektnih prijedloga koji bi se mogli i realizirati.  Tako su MZO i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (AZOO) prošlog tjedna u Šibeniku i Puli organizirali informativne radionice namijenjene upravo osnovnim i srednjim školama.

Na jednodnevnim događanjima detaljno su predstavili cjelokupnu natječajnu dokumentaciju, uključujući i sam prijavni obrazac koji je potrebno ispuniti, ali i kriterije odabira projekata. U razgovoru za Poslovni dnevnik, neposredno nakon radionice u Puli, iz Ministarstva su pojasnili da je aktivnost pokrenuta s ciljem poboljšanja kvalitete cjelokupnog odgojno-obrazovnog i sustava znanosti, dok projekte mogu predlagati ne samo odgojno-obrazovne ustanove, visoka učilišta, ustanove za obrazovanje odraslih već i jedinice lokalne i regionalne samouprave u partnerstvu s ostalim relevantnim institucijama. Povod su, pak, bili rezultati međunarodnih ispitivanja PISA, PIRLS, ESLC i ICILS iz nekoliko prethodnih godina koji su pokazali da učenici pokazuju prosječne  i  ispodprosječne  rezultate  u  jezičnoj,  matematičkoj,  financijskoj,  digitalnoj, medijskoj  te prirodoslovnoj  pismenosti.

"Poziv Unaprjeđenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja objavljen je kako bi se povećali kapaciteti odgojno-obrazovnih ustanova za provedbu aktivnosti u okviru školskog kurikuluma usmjerenih na razvoj jedne ili više vrsta pismenosti. Kroz ovaj Poziv novac će se dodijeliti  osnovnim i srednjim školama koje uspješno prođu sve faze postupka dodjele bespovratnih sredstava pri čemu škole mogu zatražiti financiranje od 500 tisuća do 1,5 milijuna kuna. Specifično, u okviru projekata koje će škole provoditi financirat će se stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih radnika te razvoj i provedba izvannastavnih aktivnosti i fakultativnih predmeta unutar školskog kurikuluma za jednu ili više vrsta pismenosti. Također, u vrijednosti do 20 posto iznosa projekta škole mogu nabaviti opremu za provedbu izvannastavnih aktivnosti i fakultativnih predmeta, uključujući i opremu za školske knjižnice", poručuju iz MZO-a. 

Također, na mrežnim stranicama Europskih strukturnih i investicijskih fondova stoji i napomena kako su rezultati spomenutih međunarodnih ispitivanja pokazala da naglašeno niže rezultate postižu učenici s teškoćama i učenici iz obitelji nižeg ekonomskog, socijalnog i kulturološkog statusa te učenici iz škola slabije opremljenih informacijskim i komunikacijskim tehnologijama (IKT) i slabije opremljenih knjižnica, što je često povezano s nerazvijenim i ruralnim sredinama. Ispitivanja pokazuju i da djeca slabije obrazovanih roditelja imaju slabija obrazovna postignuća i to bez obzira na njihove stvarne sposobnosti. Uz dostupna sredstva EU fondova dio se problema svakako može riješiti, a s kojim se točno preprekama mladi željni obrazovanja susreću može se saznati na radionicama MZO-a i AZOO-a koje slijede u veljači, jedna u Slavonskom Brodu te dvije u Zagrebu.

Komentirajte prvi

New Report

Close