‘Popravlja’ lošije snimke i fotografije: Stvaranje korisničkog računa je besplatno, kao i testiranje na uzorcima videa i fotografija

Autor: Lucija Špiljak , 11. siječanj 2022. u 14:00
Bartol Freskura, suosnivač startupa AImages/D. Puklavec/PIXSELL

U ovoj godini žele pronaći većeg europskog ili regionalnog klijenta kako bi se krenuli širiti prema europskom tržištu, a kasnije i američkom.

“Loša kvaliteta digitalnog medija pojavljuje se u raznim oblicima poput niske rezolucije, neoštrih detalja, filmskih ‘kracera’, raznih oblika šuma te artefakata uzrokovanih neispravnom metodom kompresije.

Sve to negativno utječe na iskustvo gledatelja te je svima u interesu imati medij što bolje kvalitete”, kaže Bartol Freškura koji je s Daliborom Martinisom i Branimirom Ambrekovićem pokrenuo upravo takav medij – startup Aimages koji je razvio istoimenu aplikaciju za efikasno poboljšanje kvalitete digitalnih videa i fotografija.

Prvi prototip razvili su u ljeto 2020. godine, a prvu javnu Beta verziju pustili su u produkciju prije nešto manje od godinu dana i od tada rade na unaprjeđenju.

No odakle je sve krenulo? Freškura pojašnjava da je Martinis godinama radio u filmskoj i TV industriji, stoga je puno znao o problemima restauracije starih filmova koji kvalitetom ne odgovaraju današnjim standardima za emitiranje. Usto je proces restauracije financijski zatjevan i traje mjesecima pa se većina posla radi ručno.

“Problemu restauracije odlučili smo pristupiti pomoću umjetne inteligencije koja je pokazala ogroman potencijal u raznim problemima obrade fotografije i videa. Algoritam kao ulaz prima digitalni video ili fotografiju, te potpuno automatski obrađuje i popravlja razne probleme s kvalitetom, dajući na izlazu popravljen medij.

Kako je cijeli proces automatiziran, troškovi obrade značajno su smanjeni te je potrebno puno manje vremena da se medij obradi nego u slučaju klasične obrade. Glavna komponenta softvera je model duboke konvolucijske neuronske mreže koji predstavlja jedan od tipova modela baziranih na AI-ju.

Freškura

Tehnologija korištenja AI-ja za popravak fotografija i videa još je u začecima, ali vjerujemo da ćemo kroz nekoliko godina moći popraviti i 'najteže slučajeve'.

Takvi modeli imaju desetke milijuna parametara koji ‘uče’ kako automatski prepoznati lošu kvalitetu medija te u isto vrijeme kako popraviti kvalitetu tako da što više odgovara mediju visoke kvalitete.

Programski kod pišemo u Pythonu i u njegovu poznatom dodatku za modeliranje neuronskih mreža, Pytorch”, pojašnjava Freškura koji je u timu zadužen za tehničke aspekte poput razvoja AI modela i održavanja web aplikacije.

Martinis dovodi i povezuje potencijalne klijente iz TV i filmske industrije, a Ambreković je serijski poduzetnik koji se bavi razvojem poslovanja izvan regije. Trenutačno su u potrazi za business developerom.

Dosad se tim fokusirao na prezentiranje softvera raznim TV kućama iz regije i Europe, arhivima starih videa i manjim produkcijskim kućama, uz povratne informacije korisnika iz B2C segmenta koji uslugu mogu koristiti preko web aplikacije dostupne na službenoj Aimagesovoj mrežnoj stranici.

“Stvaranje korisničkog računa je besplatno, kao i testiranje na uzorcima videa i fotografija. Besplatna inačica na popravljenom mediju ostavlja watermark, te se obrada treba platiti ako želite medij bez watermarka. Cijene za video kreću se od par dolara po minuti videa, te od nekoliko desetaka centi za obradu fotografija.

Za B2B korisnike najčešće radimo posebnu ponudu jer su i zahtjevi kompleksniji. Vrijeme obrade ovisi o izvornoj rezoluciji filma te njegovu trajanju. Stariji filmovi uglavnom su snimani u SD formatu (720×576 piksela), stoga se može reći da bi obrada trajala oko deset minuta po jednoj minuti filma.

Prosječno trajanje filma je 90-ak minuta i prema tome se rezultat može očekivati za 15-ak sati. Možda zvuči puno, ali ovakva obrada na klasičan način traje mjesecima i traži iskusne ljude.

Tehnologija korištenja AI-ja za popravak fotografija i videa još uvijek je u začecima te je naše očekivanje da će se tijekom idućih nekoliko godina tehnologija razviti i omogućiti da popravimo i ‘najteže’ slučajeve”, smatra Bartol Freškura.

U ovoj godini žele pronaći većeg europskog ili regionalnog klijenta kako bi se krenuli širiti prema europskom tržištu, a kasnije i američkom. Planiraju dalje razvijati tehnički dio platforme kako bi postigli što bolju kvalitetu obrade, a paralelno će raditi na traženju drugih tržišta gdje bi ovakva tehnologija imala potencijal.

Komentirajte prvi

New Report

Close