Za 20-ak godina glavni auto brendovi će biti Apple i Google

Autor: Darko Bičak , 06. travanj 2016. u 22:00
Automobilske tvrtke prodaju i znanje i inovacije/Dalibor Urukalović/PIXSELL

Autoindustrija je globalno teška oko 2800 milijardi dolara na godinu, što je magnet za nove igrače.

Automobilska industrija je u transformaciji kakva nije viđena u proteklih 50 godina, zaključak je okruglog stola "Izazovi digitalne ekonomije i budućnost automobilske industrije" koji se održao u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca u sklopu Auto Showa na Zagrebačkom velesajmu.

Zdravko Marijić, konzultant The Boston Consulting Group (BCG) pojašnjava da se još prije 15-ak godina činilo kako će automobilska industrija i nadalje ostati zatvoren sektor koji se sastoji od nekoliko globalnih igrača. "Danas imamo situaciju da je Tesla postao ozbiljno ime, a već ima 300.000 narudžbi za svoj novi automobil koji će se tek proizvoditi. U igri su i igrači poput Applea i Googlea i realno je za očekivati da će se u narednih 20 godina doći do drastičnih promjena u autoindustriji", kaže Marijić.

Dodaje da će najviše promjena biti u tehnologiji uvođenju električne energije kao goriva te robotizacije vozila kojima više neće trebati vozači, a što će imati efekta na sve segmente prometa, od industrije do javnog prijevoza. Ukupni promet autoindustrije u svijetu procjenjuje na 2800 milijardi dolara. Marko Pejković, potpredsjednik hrvatske tehnološke tvrtke Rimac, stava je da je teško očekivati da će Hrvatska postati masovni proizvođač vozila, no da ima priliku da iskoristi niše za specifična vozila, kao što to radi i Rimac sa svojim ekskluzivnim trkaćim električnim automobilom.

"Iako nas javnost prepoznaje kao inovativne proizvođače električnih vozila, mi smo prije svega tehnološka tvrtka koja prodaje znanje i tehnologiju drugim proizvođačima automobila. Imamo suradnju s mnogim proizvođačima, no uglavnom se radi o manjim serijama opreme za nekoliko stotina vozila", kaže Pejković. Prometnom tehnologijom se bavi i ludbreška tvrtka Ducati komponenti koja je najpoznatija po svojem električnom biciklu kojeg koriste i hrvatski poštari. Saša Cvetojević, vlasnik prvog Tesle registriranog u Hrvatskoj, kaže da je kroz njegov automobil prošlo više ljudi nego kroz prosječni taksi. Hrvoje Balen, jedan od osnivača Algebre procjenjuje da će se zbog inovacija u narednih 10 godina u prometu globalno izgubiti pet milijuna radnih mjesta.

Komentari (3)
Pogledajte sve

A Hrvoje Balen isto lupeta na pamet. Nema šanse da netko pošalje kamion bez vozača na put. Nekakakv moderni Boško Buha bi ga zaustavio i oteo iza ugla čak i kada bi bilo tehnički moguće nešto slično napraviti.
Sve je to obično samoreklamerstvo i ovih navodno naprednjaka a i vas novinara. Dosta čitam strane novine po tom pitanju i već je pored senzacionalizma prisutno svojevrsno reteriranje. Nema davno čitao sam na Bloombergu članak o tome kako će autonomna vožnja oduzeti puno manje radnih mjesta nego što se misli. U avioprijevozu koji ima puno puno manje varijabli odavno postoji autopilot ali ipak moraju postojati i ljudski piloti.
Uostalom proizvođači automobila niti nemaju planove u tom periodu izbaciti vozila koje će imati isključivo autonomne karakteristike već će iste te karakteristike biti prisutne uz klasične funkcije.

Google i Apple i slični se guraju svugdje i radi imidža, a kladim se da će im i u budućnosti glavnina prihoda dolaziti od proizvoda koje i sada imaju. Doduše vjerojatno će im država povećati razne subvencije.

Navedenu tvrdnju je moguće postići jedino politički. Isto kao i autonomnu vožnju koje je tehnički iznimno ranjiva , moguća jedino u iznimno kontroliranim uvjetima. I nema šanse da se riješe te ranjivosti jer se zasniva na senzorima koji su kvarljiva roba, a neće ih biti probelm spoof-ati (a to nije najgore što se može napraviti). A i nisi senzori jedini problem.

Bilo je inovativnih i prije pa su im BMW i MB uredno objasnili sta znaci proizvest novo auto. A nije sve u najnovijim tehnologijama. Dapace, Google proizvodi su postali cisto sra**e a Apple-ovi precjenjeni uglavnom

New Report

Close