Direktorica Boscha Hrvatska Mirsada Kudrić govori o digitalizaciji poslovanja, razvijanju pametnih rješenja u svim sferama života, rastućem tržištu interneta stvari i budućnosti autonomne vožnje.
Bosch je tehnološka i inovacijska kompanija koja svojim djelovanjem oblikuje i potiče brojne transformacijske promjene. Kakve mogućnosti i prilike donose te promjene i jesmo li spremni za te izazove?
Transformacija je već više godina uklopljena u Bosch poslovne projekte. Tome u prilog ide i činjenica da Bosch zapošljava oko 59.000 zaposlenika u segmentu za istraživanje i razvoj na 120 lokacija diljem svijeta. Kako bismo olakšali disperziranost naših lokacija povezali smo više od 250 tvornica u svijetu putem našeg sustava oblaka. Zbog potrebe eksternih tvrtki i potraživanja kupaca od prošle godine smo ponudili i naš sustav oblaka na svjetskom tržištu. Možemo vidjeti na temelju ovih projekata da digitalizacija postaje stvarnost u područjima poslovanja i u različitim područjima našeg života. Bosch također nudi od savjetovanja, razvijanja i primjene softvera do implementacije platformi, portala, operativnih sustava do pružanja podrške za njih. Možemo to objasniti na jednostavnom primjeru HUK-a, jedne od najvećih njemačkih osiguravajućih kuća koja koristi Boschevu tehnologiju za praćenje navike vožnje. Podaci se preko oblaka analiziraju i na temelju dobivenih rezultata određuje se visina premije. Tako vožač može izravno utjecati na premiju osiguranja.
300 milijuna
eura u sljedećih 5 godina uložit će Bosch u svoj centar umjetne inteligencije
Prošle godine je Bosch Hrvatska zbog velike potražnje za povezanim rješenjima otvorio poseban odjel Smart solutions. Kakve rezultate je polučio odjel i tko se u Hrvatskoj i regiji najviše koristi njihovim uslugama?
Planovi su nam ambiciozni, puno radimo na upoznavanju ciljanih skupina s pametnim rješenjima koje nudimo. Još uvijek malo ljudi zna da nudimo razna pametna rješenja – industrija 4.0, pametni gradovi, pametna poljoprivreda, turizam itd. S obzirom da su projekti dugotrajni, imamo značajan broj upita za njegovu primjenu u segmentu hotelijerstva, proizvodnih industrijskih postrojenja, zračnih luka, gradskih uprava, itd. Pojedini odjeli sa svojim novitetima dodatno obogaćuju naš portfelj pametnih rješenja koji možemo nuditi na globalnoj razini. Možemo navesti sljedeći primjer s mobilnom aplikacijom TrackMyTools. Aplikacija automatski skenira zadano područje te prima signale iz Bluetooth modula ili umreženih električnih alata. Kao rezultat toga, podaci o lokaciji radne opreme se učitavaju u spremište podataka (oblak) kako biste u bilo kojem trenutku znali gdje vam se nalazi oprema. Rješenje je namijenjeno za građevinske kompanije koje raspolažu velikim brojem alata u svakodnevnoj upotrebi na različitim lokacijama.
Bosch poseban naglasak stavlja i na umjetnu inteligenciju kao ključnog čimbenika Interneta stvari (IoT) pa je tako najavljeno ulaganje 300 milijuna eura u posebni centar umjetne inteligencije. Znači li to da Bosch IoT tržište vidi kao jedno od ključnih u svojoj budućnosti?
Internet stvari razvija se nevjerojatnom brzinom. Kako se on razvija, tako smo i mi sve bliže cilju preuzimanja pozicije jednog od vodećih dobavljača u povezanom svijetu. Trenutačno približno polovica naših novih elektroničkih proizvoda ima mogućnost spajanja na internet. Krajnji cilj nam je za 10 godina postići da svaki elektronički proizvod ima pristup internetu. Dok vodimo ovaj razgovor približno 100 stručnjaka novog Boschevog centra za umjetnu inteligenciju marljivo radi u Renningenu, Palo Altu i Bangaloreu. U sljedećih pet godina uložit ćemo oko 300 milijuna eura u navedeni centar te ćemo u tom procesu znatno poboljšati znanja i iskustvo u području umjetne inteligencije.
250 tvornica
u svijetu Bosch je povezao putem svojeg sustava oblaka
Mnogi analitičari ističu i veliki potencijal tržišta vezano uz autonomnu vožnju. Kako Bosch stoji na tom planu?
U Boschu automatizirana vožnja poprima sve konkretnije oblike. U suradnji s Daimlerom, najveći svjetski dobavljač za motorna vozila uvest će početkom sljedećeg desetljeća na gradskim ulicama iznimno automatizirane vozne parkove dijeljenih vozila. To će poboljšati tijek prometa i povećati sigurnost. Prema globalnoj anketi, pola svih potrošača drage bi volje prihvatila takav automobil koji samostalno vozi i obavlja zadatke umjesto vozača i upravlja kroz promet. Bosch je već poduzeo prve korake prema autonomnoj vožnji: od početka 2018. automobili u parkirnoj garaži u muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu sami će tražiti parkirno mjesto i parkirati se bez vozača. Time se uklanja stres i učinkovitije se iskorištava prostor za parkiranje – na istoj površini može se smjestiti do 20 posto više vozila. Ta automatizirana usluga parkiranja omogućena je inteligentnom infrastrukturom za parkirne garaže koju je osigurao Bosch. Osim toga, Bosch planira bitno poboljšati kvalitetu zraka u našim gradovima. Bosch želi u tome pomoći tako da poboljša motor s unutrašnjim sagorijevanjem, ali i povećavanjem svojih napora u području elektromobilnosti.
Nedavno ste u Jastrebarskom organizirali FESTEH – prvi Boschov festival tehnologije na kojem ste predstavili svoja dostignuća, među kojima premijerno i nova pametna rješenja u poljoprivredi. Očekujete li da će za njih postojati interes u Hrvatskoj i u čemu je njihova prednost nad već postojećim rješenjima?
Ne samo interes, nego i potreba. Potražnja za hranom se povećava, a istovremeno se smanjuje obradiva površina i broj ruralnog stanovništva. Također, povećava se svijest o potrebi smanjenja zagađenosti pesticidima. Odgovore dajemo tehnologijom baziranom na internetu stvari, odnosno, pametnim rješenjima. Dva su bitna pojma danas u poljoprivredi: pametna rješenja i precizna poljoprivreda. Pametna rješenja koriste senzore, i šalju korisnicima podatke i alarme na mobitel. Dakle, smanjuje se broj izlazaka na polje, iznenađenja od mraza, suše, vrućine, ili bolesti. Rezultat je kvalitetniji i veći urod, a uz veći komfor. Precizna poljoprivreda brine se da korištenje pesticida bude precizno lokalizirano i kemijski precizno, pa samim time i znatno smanjeno. Opet, kvaliteta uroda je povećana, a smanjeno je zagađenje i smanjen je trošak. Najvažnija značajka Bosch rješenja je jednostavnost sustava i njihovih primjena. Naš je moto 'jednostavna umreženost'. Iskazujemo bitne podatke, i to jasno, razumljivo i jednostavno. Ti su podaci dostupni svima koji sudjeluju u postupku uzgoja, i koji su bitni za poboljšanja postupka, kao npr. agronomima. Tako stvaramo kompetentnu mrežu, operativno i analitički.
Prošle godine Bosch Hrvatska je imao rast prodaje od 25 posto. Da li se taj trend nastavio i u 2017.?
Bosch neprestano povećava prodaju u Hrvatskoj, koja je 2016. dosegla 54 milijuna eura. Pružamo proizvode i usluge osmišljene da unaprijede kvalitetu života nudeći inovativna i korisna rješenja. Tvrtka neprestano širi svoje poslovne aktivnosti i u 2017. godini očekujemo također stabilan rast prema sadašnjim pokazateljima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu