Facebook, Microsoft, Yahoo i Google počeli su objavljivati podatke o broju tajnih zahvtjeva američke vlade i obavještajnih agencija za dostavu podataka koji primaju.
Američke kompanije se nadaju da će tim potezom vratiti dio izgubljenog povjerenja korisnika, do kojeg je došlo nakon što je o toj praksi američkih tajnih službi progovorio zviždač Edward Snowden. Tehnološka industrija u SAD-u već je tražila veću transparentnost kod zahtjeva vlasti za dostavu podataka njihovih korisnika. Vlasti su pak prošlog mjeseca poručile kako bi mogle ublažiti sporna pravila o podacima koje internetske i tehnološke kompanije moraju dostavljati, javlja Reuters. Valja podsjetiti kako je niz američkih kompanija među kojima su Google i Microsoft, lani tužili vlasti upravo zbog rigidnih pravila koja ih onemogućuju da objavljuju podrobnosti o tome što od njih zapravo traže vlasti.
Iz Microsofta su pak početkom tjedna poručili kako posljednji podaci pokazuju kako špijuniranje njihovih korisnika nema tako mamutske proporcije, kao što se nagađalo. Tako je u prvih šest mjeseci Microsoft morao omogućiti nadzor na između 15.000 i 15.999 računa njegovih korisnika. Međutim šef odvjetničkog tima Microfota pritom se ogradio, pozivajući se na Snowdenov iskaz, kako su vlasti mogle presretatzi elektroničku poštu Microsoftovih korisnika i bez znanja kompanije. Podatke o zahtjevima za nadzor u prvom polugodištu prošle godine objavio je i Google, koji tvrdi kako je zaprimio između 9000 i 9999, dok je pod povećalom bilo između 5000 i 5999 korisnika Facebooka. Čini se da teroristi i drugi koji su prijetnja sigurnosti SAD-a i svjetskom miru najviše vole Yahoo, jer je ta kompanija u prvom lanjskom polugodištu morala omogućiti nadzor nad između 30.000 i 30.999 korisničkih računa.Prema postojećim pravilima kompanije smiju objaviti broj zahtjevima u gradaciji od 1000 i to najranije šest mjeseci nakon što su zaprimljeni.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu