Jedan od izlagača na ovogodišnjem Kongresu kampinga održanom u Šibeniku bio je i studio Bornfight, hrvatski startup koji je upravo lansirao novi digitalni proizvod, s ambicioznim planom da ga lansira na svjetsko kamping tržište.
Kako nam otkrivaju iz tvrtke, riječ je o SWEN-u, prvom specijaliziranom sustavu upravljanja kampom namijenjenom zaposlenicima i vlasnicima kampova, a cilj mu je poboljšati kvalitetu usluge gostima jednostavnijim i bržim upravljanjem kampom.
“Samo u Europi nalazi se više od 30.000 kampova raznih veličina, a u Hrvatskoj ih je registrirano više od 800. Iako taj oblik turizma u svakom pogledu iz godine u godinu u cijelom svijetu raste, način na koji se upravlja kampovima, iz perspektive tehnološkog razvoja, ne prati trend, jer su postojeći sustavi upravljanja razvijeni za hotelski segment. Stoga se rodila ideja o SWEN-u, kad smo 2019. godine surađivali s kampom Šimuni na Pagu.
Uz pomoć Šimuna, počeli smo razvijati specijalizirani PMS (Property Management System). Svaki PMS je kralježnica poslovanja, a SWEN bi mogao vrlo brzo osvojiti svjetsko kamping tržište budući da je nastao kombinacijom Bornfightove ekspertize u razvoju digitalnih proizvoda i domenskog znanja zaposlenika kampa Šimuni”, pojašnjavaju nam u Bornfightu.
Perspektive još bolje
Otkrivaju da je od 2019. godine do danas u SWEN uloženo gotovo 30 tisuća sati razvoja, a Bornfight je zajedno s privatnim ulagačima u ovaj startup investirao više od 1,6 milijuna eura.
“Želimo da kamp svakom gostu može pružiti savršenu uslugu i da za to ima dostojnu softversku platformu, a da pritom svakom zaposleniku i vlasniku kampa omogućimo jednostavno upravljanje i povećanje profita”, kaže Tomislav Grubišić, predsjednik uprave Bornfighta.
Samo ime složenica je početnih slova četiri strane svijeta na engleskom jeziku. Mia Pavelić, direktorica kampa Šimuni tvrdi da im SWEN smanjuje vrijeme obrade jedne rezervacije za 93 posto.
Bornfight je odabrao dobar trenutak za predstavljanje svog novog proizvoda. Kamping je sa stišavanjem pandemije ovog ljeta u Hrvatskoj premašio brojke iz 2019. godine za čak 10 posto. Perspektiva razvoja segmenta u Hrvatskoj bit će još bolja kad se donesu potrebne uredbe uz Zakon o turističkom zemljištu i Zakon o pomorskom dobru, što se očekuje do kraja ove godine.
To bi trebalo otvoriti nove prilike ulaganjima, a ona će se svakako potaknuti i kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti, za čijih je 2,2 milijarde kuna potpora turizmu raspisan natječaj.
Kako je naglasak na održivosti i digitalizaciji, tome je bio posvećen i ovogodišnji Kongres kampinga u organizaciji Kamping udruge Hrvatske (KUH).
Moramo se ubrzati
“Turizam u EU se nalazi pred velikim investicijskim ciklusom u održivost i digitalizaciju i oni koji neće pratiti investicijski tempo gubit će konkurentsku prednost i tržišnu poziciju.
Zato moramo hitno riješiti najveće prepreke investiranja i razvoja u turizmu, a to su manjak radne snage, do kraja neriješeno turističko zemljište, pomorsko dobro kao i veće porezno opterećenje u odnosu na konkurenciju, posebno u kontekstu PDV-a, a paralelno pronaći najbolje načine poticanja investicija u održivost i digitalizaciju.
NPOO je otvorio vrata poticanju takvih investicija, dobili smo krovnu Strategiju razvoja održivog turizma, no moramo se ubrzati jer zemlje u okruženju mnogo aktivnije rade na poticanju te tranzicije, svjesne da je to preduvjet za turistički rezultat u narednim godinama”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu