Agrokorov mStart, tvrtka koja je u pozadini tehnički odradila priču o Abrakadabri, središnja točka za digitalnu transformaciju koncerna Ivice Todorića, puno je rasla i malo pričala o tome. Postali su jedna od najvećih IT kompanija u Hrvatskoj, imaju vlastite softverske proizvode, planiraju izvoz i otvaranje ureda izvan Hrvatske. Poslovni dnevnik razgovarao je s Matom Krpanom, predsjednikom Uprave mStarta, o planovima kompanije.
U samo šest godina narasli ste na 200 zaposlenih. Kakav je lanjski prihod, a kakva očekivanja za ovu godinu?
U ožujku smo probili brojku od 200 zaposlenih i postali jedna od najvećih IT kompanija u Hrvatskoj. U 2015. imali smo rast prihoda veći od 20 posto u odnosu na prehodnu godinu i radimo na tome da zadržimo takav pozitivan trend. Glavni fokus nam je praćenje naših korisnika na putu digitalne transformacije i otvaranje novih poslovnih prilika u regiji.
Koliko je činjenica da ste dio Agrokora ograničenje u nastupu na tržištu?
Prije bih rekao da je prednost. Proizvodi i usluge koje nudimo nastali su kao poslovna potreba, bilo da je riječ o maloprodaji, proizvodnji, poljoprivredi ili turizmu. Uvjereni smo da su rješenja do kojih smo došli potrebni i ostalima koji se bave takvim djelatnostima, a dokaz tome je da imamo dosta korisnika izvan Agrokora. Kao primjer navodim uslugu 1POS, kojom na jednom terminalu omogućavamo plaćanje svim relevantnim debitnim i kreditnim karticama. a osim Konzuma i Tiska, uslugu koriste i ostali maloprodajni trgovci u regiji.
Zašto mStart nije jače ušao u fintech?
Radimo na tome, jer 1POS je priča šira od platnih transakcija – putem našeg uređaja osim spomenutih platnih transakcija možete izdavati prepaid bonove telekom operatera, nadopuniti ENC, izdati prepaid vaučere itd… Svi novi POS uređaji imaju podršku i za beskontaktno plaćanje itd. Razvili smo sustav plaćanja koji smo nazvali i brendirali pod imenom EventWallet; riječ je o usluzi namijenjenoj festivalima i koncertima, gdje korisnik ulaznicu zamijeni RFID narukvicom, napuni je željenim iznosom i koristi je za bezgotovinsko i beskontaktno plaćanje; ponosni smo što je jedan od korisnika i najveći festival u regiji, a to je Ultra. U međuvremenu smo kao evoluciju Event Walleta razvili novu uslugu za hotele i kampove, gdje gosti za vrijeme boravka koriste narukvicu umjesto gotovine ili kartice.
Koje ste još vlastite softverske i ine proizvode razvili? Priča se o nekom rješenju u PIK Vrbovcu?
S vodećim svjetskim IT kompanijama surađujemo ne samo kao kupac nego i partner, te implementiramo njihova rješenja kod korisnika izvan i unutar Agrokora. Često smo u situaciji da za određeni izazov nemamo gotovo rješenje pa razvijamo vlastito. Tako smo za PIK Vrbovec razvili rješenje SMOS (Smart Manufacturing OrchestrationSystem), pomoću kojeg smo informatizirali dio proizvodnog procesa, a integrira ERP, proizvodne linije, vage i senzore. Riječ je o generičkom rješenju primjenjivom u različitim vrstama proizvodnje, i prati proces od ulaska sirovine u proizvodni pogon do izlaska gotovih proizvoda.
Drugo rješenje koje smo razvili na Microsoft Dynamics platformi je CRM sustav za FMCG industriju u koje smo ugradili znanja kolega iz Leda, Zvijezde, PIK Vrbovca i Jamnice. Upravo radimo na komercijalizaciji tog rješenja koje je prilagođeno B2B prodaji.
Kakav je interes kupaca?
Spomenuta rješenja već koriste kompanije iz Koncerna, a u tijeku je komercijalizacija za vanjsko tržište; početne reakcije vrlo su dobre i imamo nekoliko potencijalnih klijenata u regiji.
Znači li to da će se mStart proširiti u susjedne zemlje?
Nudimo širok spektar usluga iz domene IT-a, od ERP-a, poslovnog izvještavanja, napredne analitike, upravljanja dokumentacijom, informatizacije proizvodnje, već spomenutih CRM-a, rješenja za platne transakcije itd…Vidimo da tržište u regiji raste tako da ćemo svakako iskoračiti i izvan postojećih okvira. Trenutačno otvaramo ured u Srbiji, a uskoro ćemo i u BiH.v
Rade sa ZIP-om
Sa Zagrebačkim inkubatorom poduzetništva (ZIP) pokrenuli ste prvi domaći korporativni poslovni akcelerator. Primate tri startupa u koja ćete za početak ubrizgati po 100 tisuća. Koliko se startupa javilo? Koga ste odabrali?
ZIP je nedavno proglašen najboljim poslovnim inkubatorom u Hrvatskoj, a mi smo ponosni što surađujemo od osnivanja. Kroz akcelerator želimo tu suradnju dovesti na višu razinu i prvi rezultati pokazuju da smo na pravom putu. Prijavilo se 20 timova s vrlo zanimljivim projektima, a najbolja tri poduprijet ćemo s po 100 tisuća kuna kako bi te inovacije mogli uspješno predstaviti na tržištu. Paralelno radimo na poticanju internih inovacija, ali praksa pokazuje da one često dolaze i izvana. Počeli smo sa studentima tehničkih fakulteta, a ZIP je bio prirodni korak naprijed.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu