Zanemarimo li sve užase koje je donijela pandemija, zadnje dvije godine bile su prilika za one koji su htjeli napraviti disrupciju na tržištu. Došlo je do poplave novih digitalnih aplikacija koje su sve redom tvrdile da će nam život učiniti boljim ako im damo šansu.
U 2022.-oj priča o tome kako je nešto novo i digitalno kupcima više neće biti dovoljna i mnogi koji su ulagali u ovakve projekte će se ozbiljno razočarati. Po prvotnom planu, trebali smo čekati još 15-ak godina da generacija Z stasa pa da možemo reći kako je većini kupaca digitalno iskustvo prvi izbor.
Međutim, dogodila se pandemija, mnogi su preko noći usvojili digitalne navike, shvatili prednosti i više se ne planiraju vratiti nazad. Činjenica kako se sada od brendova očekuje da su proaktivni, uvijek na raspolaganju, i da nude personalizirani pristup mnoge je dočekala potpuno nespremnima.
Odgovor su bile brze investicije u digitalizaciju poslovanja, ali već sada je jasno da se mnoge neće isplatiti, prvenstveno zbog toga jer nisu dovoljno dobro pripremljene. Umjesto da korisniku ponude proaktivno i autentično iskustvo koje u obzir uzima prednosti i mane digitalnog svijeta, mnogi su samo digitalizirali iskustvo iz fizičkog svijeta i time pokazali da ne razumiju ni svog korisnika ni kuda svijet ide. Ovo će stvoriti dodatnu potražnju za kvalitetnim produkt kadrovima i razotkriti da su rijetkost na tržištu.
Nastavit će se trendovi koji pozitivno utječu na digitalno poslovanje. Standardi oko upravljanja podacima i dalje će biti visoki, ali će stvari biti uhodanije. Dijeljenje podataka među tvrtkama i oslanjanje na javne servise postat će mnogo uobičajenija stvar i kreirat će prostor za nove poslovne modele.
U svijetu u kojem postoji puno izbora jer je sve dostupno na klik, nastavit će se i trend koji je bio već očit u 2021., a taj je da kupci sve više preferiraju brendove s kojima dijele iste vrijednosti i od kojih očekuju pozitivan utjecaj na društvo.
Mislav Malenica, predsjednik Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI