Kampanja "Ozonko i Ozončica", koju Viber radi u suradnji s Ministarstvom zaštite okoliša i energetike, pokazala se rekordnom za tu komunikacijsku platformu u Hrvatskoj.
Viber se na hrvatskom tržištu uspješno "tuče" s Facebookovim Whatsappom, a riječ je o jednoj od najuspješnijih japanskih igrača u Hrvatskoj. Viber je, naime, dio japanske korporacije Rakuten, najvećeg online trgovca u Japanu i jednog od 20 najvećih na svijetu. U Zagrebu je povodom uspješnog početka kampanje te otvaranjem suradnje s državnim institucijama boravila direktorica razvoja poslovanja Vibera za jugoistočnu Europu Daniela Ivanova.
Kakvi su inicijalni rezultati kampanje 'Ozonko i Ozončica'?
Ministarstvo zaštite okoliša i energetike prva je državna institucija u Hrvatskoj koja je prepoznala važnost digitalnog kanala, kakav je Viber, u pristupu prema ciljanim skupinama koje nisu prijemčive na druge oblike komunikacije. Upravo je Ministarstvo iniciralo ovu suradnju, a rezultati su stvarno rekordni. U prva dva dana više od 8000 ljudi pridružilo se Communityju i počelo koristiti 'Ozonko i Ozončica' stickere na Viberu. K tome, i same nas veseli što na taj način kao kompanija kroz jačanje svijesti i edukaciju podržavamo očuvanje prirode i ozonskog omotača.
Spomenuli ste public chat. Koliko se na Viberu koriste public chatovi?
Public chatovi su zamijenjeni s zajednicama, tj. Communities. Upravo se tako može sadržajnije provesti edukacija i ostvariti jači angažman s ciljanom javnosti. Viber Community je jedini kanal gdje brendovi mogu izravno doći do globalne publike od čak milijardu korisnika. Nema druge mobilne aplikacije koja omogućuje takvu razinu izravne i osobne komunikacije s publikom. Zato ne treba čuditi da u Hrvatskoj ima mnogo interesa za Viber Communities. Trenutačno je uz 'Ozonka i Ozončicu' vrlo jaka zajednica koju je stvorio Narodni radio. Jednu od najpoznatijih takvih zajednica napravila je Severina, koja ima nekoliko stotina tisuća pratitelja na Viberu. No, vrlo aktivni u njihovom korištenju su razni brendovi, koji su k tome vrlo inovativni. Primjerice, A1 preko zajednice na Viberu redovito testira koliko su korisnici zadovoljni njegovim uslugama i unapređuje ih.
Tvrtke su u Hrvatskoj sada dosta fokusirane na PSD2, a Viber je s Addiko bankom otvorio novi kanal interakcije s korisnicima. Kako se razvijaju usluge plaćanja na Viberu?
Addiko je naš regionalni partner tako da s njim razvijamo i testiramo financijske usluge u Hrvatskoj, BiH i Srbiji. Integracija, koju je Addiko kao inovativna banka, napravila s Viberom vrlo je napredna. Također surađujemo s nizom financijskih institucija, uključujući fintech industriju. Viber je tako partner i UniCredita, Erste banke, UNIQUA-e i drugih. Na regionalnoj razini imamo cijeli portfolio fintech partnera i vidimo da su te institucije prepoznale kao drugačijeg partnera, kojem se može vjerovati i koji nudi visoku razinu sigurnosti. Viber ne dijeli osobne informacije svojih korisnika s trećim stranama, ne analizira sadržaj komunikacije između korisnika i koristi obostranu enkripciju – financijske institucije cijene takvu razinu privatnosti. To nam daje jedinstvenu poziciju u fintech-messaging svijetu.
Zašto Viber ne nudi instant payments?
Viber, kao dio Rakutena, japanske korporacije koja je lider u fintech i ecommerce uslugama, svakako ima plan ponuditi uslugu instant plaćanja. Trenutačno je nudimo preko partnera, a cilj nam je instant plaćanje potpuno integrirati u samu aplikaciju. Zasad nema fiksnih rokova za integraciju jer nam je praksa nove usluge prvo testirati na dva do tri tržišta, analizirati povratnu informaciju korisnika, poboljšati uslugu i zatim je predstaviti u novim državama. Tržišta srednje i istočne Europe dobra su za testiranje. Hrvatska, na primjer, u tome ima poseban status, jer ovdje ljudi vole nove stvari i vrlo su otvoreni prema tehnološkim inovacijama, stoga očekujte još novosti iz Vibera.
Koliko korisnika sada ima Viber u Hrvatskoj, jer prema posljednjim informacijama ima ih više od 2,3 milijuna i oni razmjene 550 milijuna poruka mjesečno, ali to je bilo prije nego je Facebook kupio vašeg najvećeg rivala, Whatsapp?
Brojke su nam jako dobre i rasle su u proteklih nekoliko godina. Mogu dodati da nam nije toliko važno koliko su te brojke o broju instalacija velike naspram toga koliko korisnici učestalo koriste Viber. Naše članstvo je ako angažirano i to nas veseli. Imamo snažnu lokalnu prisutnost, što nam omogućuje spajati brendove i publiku na vrlo osoban i autentičan način. Naši partneri, koji znaju kako iskoristiti prednosti koje im Viberove usluge pružaju, također postižu odličan uspjeh – upravo je to najveće postignuće naše kompanije.
Viber je dobio funkciju grupnih poziva i poziv sa skrivanjem broja. Koliko takve opcije korisnici koriste te koliko je glasovna komunikacija izražena na Viberu s obzirom na to da statistike u telekomunikacijama ukazuju na pad glasovnih poziva?
Viber je krenuo kao aplikacija za telefoniranje preko interneta, i to još prije osam godina. Danas nas više od 90 posto naših korisnika koristi primarno za razmjenu poruka. I mi vidimo trend u kojem glasovna komunikacija ustupa pred pisanom i inom komunikacijom, posebno razmjenom rich media sadržaja. Primjerice, čak 50 posto dnevne interakcije između korisnika na Viberu čini upravo razmjena fotografija, videa i drugog sličnog sadržaja, no mnogi i dalje koriste glasovne pozive. Štoviše, postoje niše kojima su upravo glasovni pozivi važna usluga. Tako smo upravo zbog poslovnih korisnika i uveli funkciju grupnih poziva. Prilagođavanje potrebama korisnika ključan je dio uspjeha našeg poslovanja.
Prije šest godina Viber je dodao podršku za pisanje na hrvatskom jeziku. Da li podržavate na isti način danas i glasovnu komunikaciju na hrvatskom jeziku?
Ne planiramo ići u tom smjeru. Naime, Viber naglasak stavlja na privatnost svojih korisnika i njihovu sigurnost u komunikaciji. Mi ne čitamo što pišete, a zbog end-to-end enkripcije ni ne možemo čitati što pišete. Znači, za nas bi kvalitativna analiza sadržaja koji šaljete bila protiv naših etičkih načela. Korisnicima ipak nudimo na izbor da kroz integraciju s Google Translateom prevedu poruku koju šalju na neki drugi jezik. Ta je opcija dostupna svim korisnicima Vibera. No, kad bismo radili integraciju prepoznavanja glasa to bi značilo da bismo morali razumjeti sadržaj vaše komunikacije, znači morali bi ga podvrgnuti prepoznavanju sadržaja, što nije u skladu s našom poslovnom politikom.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu