Veliki porast prodaje smartphonea i tableta u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji

Autor: Poslovni.hr , 10. listopad 2013. u 13:23
Thinkstock

Novine, časopisi, radio, televizija….Gdje su ta vremena kada su oni bili naš prozor u svijet?

'Novine, časopisi, radio, televizija….Gdje su ta vremena kada su oni bili naš prozor u svijet?', rečenica je kojom započinje GFK-ovo priopćenje o prodaju smartphonea u Hrvatskoj i regiji.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti i bez izmjena:

Internet je promijenio sve, on je neiscrpan kako u pogledu različitih  načina pristupanja, tako i u načinu korištenja. Svakim danom sve više i više ljudi pristupa Internetu preko mobitela, prijenosnih računala, tableta ili televizije…Penetracija Interneta u Europi iznosi preko 65% i još uvijek raste.

Istraživanje GfK “Retail and Technology” za Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju prati prodaju tableta, mobitela/smartphone-ova. Prikazani podaci odnose se na 2012.-u godinu, kao i za prvu polovicu ove, 2013.-e godine: volumen prodaje kod obje kategorije proizvoda raste, međutim, potrebno je istaknuti da je rast u prodaji tableta uistinu značajan u odnosu na prethodnu godinu.

 


Slika1. Prodaja mobitela i smartphone-ova u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji 

Koji su razlozi visokom rastu prodaje u zadnje dvije godine? Ugrađeni fotoaparati u smartphone-ovima daju sve čišće i kvalitetnije fotografije što direktno utječe na pad tržišta digitalnih fotoaparata.  Fotoaparati ugrađeni u smartphone-ove postaju sve moćniji, telefoni imaju bolje rezolucije fotografija, te jači/bolji zoom. Prednost smartphone-ova očituje se i u posjedovanju dviju kamera (“dual” cameras). Osim toga, uređaji mogu biti spojeni na 4G mrežu, imaju zaslon osjetljiv na dodir (touch screen), te ugrađeni GPS sistem. Sve su to performanse, neodoljive potrošaču.

U Sloveniji je u prvoj polovici 2013.-e godine prodano 122.000 smartphone-ova, u Hrvatskoj 349.000, a u Srbiji 266.000. U sve tri zemlje postoji sličan trend: raste prodaja smartphone-ova, dok prodaja mobilnih telefona pada. Najveći porast prodaje smartphone-ova zabilježen je u Hrvatskoj – 61% veća prodaja u odnosu na prvu polovicu 2012.-e, u Srbiji je prodaja smartphone-ova narasla 52%, a u Sloveniji – 30%. Što se tiče mobitela, u Sloveniji i Hrvatskoj ih je u prvoj polovici 2013.-e prodano 18% manje u odnosu na isti period prošle godine, dok je u Srbija pad prodaje mobilnih telefona iznosio 14%. 

 


Slika2. Prodaja tableta u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji 

Tržište tableta je pokazalo značajan rast u odnosu  na prvu polovicu prošle godine: U Sloveniji je zabilježen rast prodaje tableta od 160%, u Srbiji od 530%, dok je u Hrvatskoj prodaja tableta u odnosu na prvu polovicu 2012.-e porasla za čak 780%. U prvoj polovici ove godine u Sloveniji je prodano 33.569 tableta, u Srbiji 35.157, a u Hrvatskoj 172.089. Na osnovi rezultata prodaje i ostalih čimbenika na tržištu, može se predvidjeti da potražnja za tabletima neće padati. Potrošače sve više i više privlače različite prednosti tableta ako uređaja, među kojima se mogu izdvojiti njegova prenosivost, mala težina, atraktivan dizajn i na kraju, pristupačna cijena za sve ono što su njime dobili. 

Komentirajte prvi

New Report

Close