Već 19 gradova zanima se za robotaksije koje razvija naša tvrtka

Autor: Sergej Novosel Vučković , 16. ožujak 2022. u 07:59
Marko Pejković CEO je Project 3 Mobilityja koji je zaposlio 100. osobu, do kraja godine će još 130/I. Šoban/PIXSELL

Projekt na kojem Project 3 Mobility zapravo radi jest robotaksi, odnosno sustav električnih vozila bez vozača.

Domaći startup Project 3 Mobility, koji su osnovali Mate Rimac, Adriano Mudri i Marko Pejković, a suvlasnik su mu i Rimac Automobili, nedavno je zaposlio 100. osobu u svom timu, posvećenom razvoju sustava mobilnosti za koji tvrde da će skroz promijeniti funkcioniranje i upotrebu prijevoza u urbanim područjima, globalno.

Projekt na kojem Project 3 Mobility zapravo radi jest robotaksi, odnosno sustav električnih vozila bez vozača, koji bi, prema prvotnim lanjskim, gotovo senzacionalnim najavama, trebao proraditi već krajem 2024. u Zagrebu, kao prvoj “postaji”, a potom i u 100 gradova svijeta.

Stručnjaci startupa su u Hrvatskoj i Velikoj Britaniji angažirani u poslovima od dizajna i razvoja autonomnog električnog vozila do proizvodnje i razvoja platforme, te softvera i posebne infrastrukture, a u našu zemlju radi takvih izazova dolaze iz Njemačke, Danske, Italije, ali i Indije i Kine, navode iz Project 3 Mobiltyja, koji se nastavlja širiti, štoviše već ove godine za više nego dvostruko.

“Do kraja godine planiramo broj zaposlenika povećati na više od 230, a za dvije godine zapošljavat ćemo ih blizu 1000. Projekt je u mnogim dijelovima još u razvoju pa ga ne izlažemo javnosti dok nismo spremni pokazati finalni proizvod i uslugu”, reći će pomalo tajnoviti izvršni direktor Marko Pejković.

Projekt robotaksija je inače imao “čast” biti prvi iz Hrvatske kojem je odobreno financiranje iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti, za što je startup iz EU osigurao 1,5 milijardi kuna. Pejković je otkrio da o projektu već razgovaraju s 19 svjetskih gradova koji bi kao partneri prvi uveli usluge robotaksija na svoje područje.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Jedino se u hrvatskoj moze pricati o autonomnoj voznji koja ce uskoro na cestu, a da nigdje ne vidimo automobile koji se uce kako zaobići razne prepreke.

Robotaxi baziran na AI-kakav spin. Kao prvo, sama tehnologija uklanja neznatno trenje tj trosak-trosak mizerno placenog vozaca taxija.  Kao drugo, Google i Tesla vec 10 godina prikupljaju podatke (snimke situacija) iz vozila po cijelom svijetu. Kao trece, tehnoloska superiornost u AI, educiranosti kadrova i prikupljenim podacima (big data) je tolika da samo potpuni budale mogu pomisljati na konkuriranje.  Dobra business skola ipak ima vrijednost…nemoze se zavrsiti pet paracku srednju skolu i biti tehnoloski lider.

New Report

Close