Uspješna hrvatska IT tvrtka domaću tehnološku industriju ostavila bez teksta

Autor: Bernard Ivezić , 05. rujan 2016. u 14:34
S programerima zasad nemaju problema, međutim za daljnji razvoj potrebni su im crtači likova i scenografija sa znanjem crtanja na računalu

Zapošljavaju akademski školovane crtače, ali s Akademije ih godišnje izađe svega sedam.

Jedna od najfascinantnijih hrvatskih IT kompanija, zagrebački Nanobit, opet je domaću tehnološku industriju ostavila bez teksta. Početkom rujna pokrenuli su razvojni centar u Rumunjskoj, u kojem su inicijalno zaposlili šestero ljudi. No, dok su Amazon, Google, IBM, Microsoft, Oracle i Uber u Rumunjskoj razvojne centre otvorili kako bi došli do programera, Nanobit je u najmnogoljudnijoj i jednoj od tehnološki najnaprednijih država Balkana zaposlio šest umjetnika.
Zoran Vučinić, susnivač i razvojni direktor Nanobita, kaže da s programerima imaju sreće. Navodi da je većini u IT branši teško doći do kvalitetnih programera, ali njihov je izazov drukčiji.

Prva stotka
“Nama su se tijekom ljeta samoinicijativno, znači bez oglašavanja poslova, javila četiri friško diplomirana studenta FER-a, koji su k tome bili vrlo aktivni u zajednici, pa smo ih odmah zaposlili. S druge strane nedostaju nam umjetnici”, kaže Vučinić.
Navodi da priželjkuju akademski školovane crtače, ali da ih Akademija godišnje izbaci svega sedam. Usto, ističe, vrlo je teško među njima naći one koji su zainteresirani za rad u industriji te koji imaju znanja crtanja na računalu i žele učiti o njihovom biznisu. Nanobit je najveći hrvatski proizvođač računalnih igara. Tvrtka je osnovana 1. travnja 2011. Iste godine utržila je ozbiljnih 2,8 milijuna kuna prihoda. Otad raste gotovo eksponencijalno, pa se ove godine prema pesimističnoj prognozi očekuje da će uprihoditi do 90 mil. kn, a po optimističnoj 100 ili više. Lani su imali neto dobit 18,6 milijuna kuna. Posao Nanobita je razvoj vlastitih brendova mobilnih igara za iPhone, iPad i Android. Imaju 27 igara, a još dvije su u pripremi. Mjesečno dobiju milijun novih korisnika, a ukupno ih imaju više od 40 milijuna. Vučinić očekuje da će do kraja godine imati sto zaposlenih, a za razliku od drugih IT igrača, polovica radnika su im umjetnici.
Riječ je o crtačima likova, scenografija, ali i ljudima koji osmišljavaju scenarij, glazbu i ostale aspekte igara.
“U Rumunjskoj smo dali oglas i odmah nam se javilo šestero ljudi s bogatim iskustvom rada u nekim od najvećih studija za proizvodnju igara na svijetu tako da sam s inicijalnim širenjem zadovoljan”, kaže Alan Sumina, suosnivač i poslovni direktor Nanobita.

Zaposlit će još 10 ljudi
Navodno su neki zaposlenici radili za Electronic Arts. Ured u Rumunjskoj vjerojatno će se do kraja godine proširiti za još 10 ljudi.
U inozemstvu Nanobit ima i odjel korisničke podrške, u Mađarskoj, gdje zapošljavaju troje ljudi. “Google ne omogućuje prodaju mobilnih aplikacija iz Hrvatske, pa smo morali otvoriti ured u Mađarskoj, a kad smo već tamo, onda smo zaposlili i nekoliko ljudi”, objašnjavaju.

Komentirajte prvi

New Report

Close