Imati servis tehničke robe znači u pravilu imati stabilan biznis u vrijeme krize pa tako i sada, u vrijeme pandemije koronavirusa. Međutim, francuski startup Back Market uspio je poslovni model servisa tehničke robe okrenuti naglavačke. Učinio ga je skalabilnim i sad je ovaj startup sa sjedištem u Parizu među onima koji uspješno rastu. Volumen prodaje od početka korona krize mu se, tvrdi, utrostručio.
Back Market je razvio online trgovinu za prodaju second-hand tehničke robe. Ima tu svega od laptopa, printera, iPhonea, Apple Watcheva, pametnih mobitela, konzola, TV-a čak i dronova. Sva je roba inicijalno bila “iz druge ruke”. I s time je ovaj startup, pokrenut 2014. godine, uspio ostvariti stabilan rast i pozitivno poslovanje. Do sad je čak primio dvije investicije u iznosu od 48 milijuna eura. Posljednja mu je sjela na račun u lipnju 2018. godine.
U krizi Back Market počeo je snažno rasti u Francuskoj i Italiji. Obje države odsječene su od dostave jeftine tehnike iz Kine s jedne strane, a s druge strane u njima su se, također, zbog karantene zatvorile domaće trgovine tehničkom robom. Na taj način mnogima je nedostajalo tehnike da bi prešli na rad od kuće. Kako su tamošnji kupci krenuli u online trgovinu, a pri tome potaknuti neizvjesnošću naglasak su stavili na nižu cijenu. Back Market ih je dodatno potaknuo nudeći garancije do 12 mjeseci.
I dok bi se sve to očekivalo od biznisa koji se bavi prodajom second-hand robe, pariški startup u međuvremenu je napravio i korak dalje. U Francuskoj je kupcima ponudio mogućnost zamjene staro za novo tzv. buyback uslugu. Francuzi, primjerice, mogu Back Marketu poslati svoj stari iPhone 7 i zamijeniti ga, uz nadoplatu, za najnoviji model iPhonea. Usluga se pokazala vrlo uspješnom, kako za kupce tako i za ovog trgovca. Naime, dok kupci ne moraju izdvojiti puni iznos za novi uređaj, Back Market je u isto vrijeme dobio dodatan second-hand proizvod koji može prodati dalje. Plan startupa je uslugu ponuditi i na drugim tržištima počevši od travnja.
Sve to pratili su Apple i Samsung pa su Back Market uvrstili na popis svojih prodajnih kanala. Na taj način pariški je startup osigurao da kupcima uistinu može ponuditi najnovije modele uređaja u zamjenu za njihove, starije modele. Hoće li se pak nova usluga pokazati ekonomski održivom na duge staze pokazat će vrijeme, odnosno povratak u igru igrača i dostave iz Kine, kao i ponovno otvaranje lokalnih trgovina tehničkom robom u Francuskoj i Italiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu