Unija želi postati svjetska startup meka

Autor: Bernard Ivezić , 12. svibanj 2015. u 22:01
Prava potrošača, tržišno natjecanje i intelektualna prava u fokusu/FOTOLIA

Promjene koje predsjednik Europske komisije najavljuje do kraja 2017. godine najviše će pogoditi telekome, društva poput ZAMP-a i HAVC-a te poštu.

Europska unija (EU) istisnut će SAD s pozicije najpoželjnijega tržišta za startupe na svijetu ispune li se najave predsjednika Europske komisije Jean-Claudea Junckera o stvaranju jedinstvenoga digitalnog tržišta u Uniji. Juncker je najavio da će do kraja 2016. provesti 16 inicijativa koje će praktično ukinuti digitalne granice između 28 članica Unije.

Njegov plan prvo će pogoditi telekomunikacijske kompanije u Hrvatskoj i ostatku Unije, zatim sve hrvatske tvrtke koje pružaju usluge putem interneta i konačno startupe. "Želim kontinentalne telekomunikacijske mreže, digitalne usluge koje prelaze granice i val inovativnih europskih novoosnovanih poduzeća. Želim da svaki potrošač dobije najbolje ponude i da svako poduzeće ima pristup najvećem tržištu neovisno o tome gdje se u Europi nalaze", poručuje Juncker. Trenutačno je najpoženije svjetsko tržište za startupe SAD sa svojih 319 milijuna stanovnika, harmoniziranim poslovnim pravilima i BDP-om od 17,4 bilijuna dolara. No, tržište EU, s izuzetkom harmoniziranih poslovnih pravila, po svim je pokazateljima bogatije.

 

60posto

stanovnika više ima EU u odnosu na SAD

EU ima gotovo 60 posto stanovnika više od SAD-a, kao i za barem bilijun dolara veći BDP. Po tim je pokazateljima Unija vrlo atraktivna i u odnosu na rastuća gospodarstva Indije i Kine. U EU se godišnje obrne dvostruko više novca nego u Kini koja ima dva i pol puta više stanovnika. Kako bi iskoristio te prednosti Unije, Juncker predlaže tri stupa mjera. U prvom predlaže bolji pristup potrošača i poduzeća digitalnim dobrima i uslugama u cijeloj Europi, u drugom osiguravanje odgovarajućih ravnopravnih uvjeta koji pogoduju digitalnim mrežama i inovativnim uslugama, a u trećem iskorištavanje punog potencijala rasta digitalnoga gospodarstva. U okviru prvog stupa mjera olakšat će se prekogranična e-trgovina kako bi se postotak takvih kupnji u EU povećao s postojećih 15 posto.

Tražit će se od Hrvatske i ostalih članica dosljednija i brža provedba propisa o zaštiti potršača te povoljnija i učinkovitija dostava paketa. U Hrvatskoj i EU 62 posto tvrtki žali se na skupoću dostave paketa. Tražit će se da usluga koja je dostupna u jednoj zemlji članici mora biti dostupna u svima, što bi u Hrvatsku moglo dovesti tvrtke poput Netflixa i ujednačiti cijene. K tome, Komisija je pokrenula animonopolsku istragu u e-trgovini kako bi otkrila dodatne prepreke te planira do kraja godine provesti reformu autorskih prava u Uniji i ujednačiti prava reemitiranja TV sadržaja.

Juncker želi da se plaćanje PDV-a za izvoz hrvatskih proizvođača u ostatak Unije obavlja preko jednostavnog sustava te da se startupima u Uniji uvede posebna stopa PDV-a koja bi bila ista u cijeloj EU. Također, želi potpunu harmonizaciju za koncesije i dozvole za telekomunikacije u svim članicama, revidirati okvir za audiovizualne medije te spriječiti Google i druge kompanija da svoje usluge s kojima su dominantni na tržištu koriste protiv konkurencije. Usto, želi ojačati privatnost i IT sigurnost, promovirati "Europski oblak", potaknuti interoperabilnost u IT projektima, kao i e-javnu nabavu i e-potpis u cijeloj EU.

Komentirajte prvi

New Report

Close