Vjerovali ili ne, hrvatski BDP raste i zbog umjetne inteligencije. I dok spomen te tehnologije i njene primjene u Hrvatskoj u široj javnosti izaziva nevjericu, s druge strane, u gospodarstvu, posebno među menadžerima tvrtki koje primjenjuju najnaprednije tehnologije, a koji su se u utorak u Zagrebu okupili na 8. Adactinoj godišnjoj konferenciji pod nazivom "Inteligentno poslovanje", to uopće nije upitno.
Lani je, podsjetimo, BDP rastao 2,6 posto uz usporavanje u četvrtom tromjesečju (2,3 posto) pri čemu je njegov rast najviše održala potrošnja građana. Upravo je ona, a posebno eksplozija nenamjenskog kreditiranja, bila i glavni motor iznenadnog skoka BDP-a od 3,9 posto u prva tri mjeseca ove godine. Mladen Pejković, stariji izvršni direktor Poslovnog razvoja, strategije i informacijske tehnologije Atlantic grupe kaže da je najvažniji motor rasta BDP-a lani bio rast potrošačkih kredita zbog primjene umjetne inteligencije u bankama.
Direktan utjecaj
"Sam guverner je izjavio da su banke lani zbog korištenja umjetne inteligencije stekle bolji uvid u svoje poslovanje što im je omogućilo da ubrzaju rast kreditiranja kućanstvima, a to znači da je naša ekonomija, ovdje u Hrvatskoj, već sada pod direktnim utjecajem umjetne inteligencije", kaže Pejković.
Dodaje da Atlantic grupa također počinje primjenjivati umjetnu inteligenciju, i to na više načina. Među inima, razvili su prediktivni model koji s točnošću od 92 posto predviđa buduće prodajne rezultate. Taj su sustav, dodaje, sada otvorili svojim prodavačima pa im pomaže pri pregovorima s trgovcima. Usto, uvezali su ga s oglašavanjem pa sada kalibriraju raspodjelu sredstava unutar promotivnog miksa, odnosno predviđaju kakav im miks oglašavanja treba biti da bi postigli željeni efekt u prodaji.
"Napravili smo i dva IoT projekta, kakve ćemo sada bolje uvezivati pomoću clouda, gdje smo u jednome na 20 mjesta u Zagrebu postavili automate koji su omogućili miješanje vlastitog okusa Cedevite i drugi, koji je nudio Donat Mg točno određene temperature pa smo na taj način mogli istražiti nove okuse Cedevite zanimljive kupcima kao i otkriti zašto sve kupci kupuju brend određene mineralne vode", kaže Pejković.
Rade non-stop
Navodi da su počeli koristiti i softverske robote, koji zadatke poput unosa teksta u IT sustave, obave dvostruko brže od ljudi, a rade non-stop, ne samo osam sati. "Nitko zbog toga nije ostao bez posla već smo zaposlenike prebacili na nova radna mjesta i to nam je omogučilo da rastemo", kaže Pejković. Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije A1 Hrvatska, koji je još lani zaposlila 40 softverskih robota koji mjesečno obave više od 200.000 zadataka, kaže da im je najveći izazov bio kako primijeniti nove tehnologije i pri tome zadržati najbolje zaposlenike.
"A1 Hrvatska je želio i strateški zacrtao da će zadržati naše zaposlenike, posebno one koji su kod nas godinama i koji su unutar kompanije stekli brojna znanja, no koja, zbog dolaska novih tehnologija više nemaju nikakvu vrijednost za kompaniju, i stoga smo ih kroz niz programa upoznali s novim tehnologijama", kaže Skender. Dodaje da stoga danas koriste i umjetnu inteligenciju i druge napredne tehnologije.
'Nitko nije imun'
Krešimir Mlinarić, direktor Adacte kaže da je budućnost u korištenju robota, hardverskih i softverskih, koji će surađivati s ljudima. "Na primjenu umjetne inteligencije i drugih sličnih tehnologija neće biti imuni ni direktori tvrtki, jer će ova nova industrijska revolucija automatizirati i 20% njihovog dnevnog posla", zaključuje Mlinarić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu