Kupovne navike u potpunosti se svugdje mijenjaju – budući da je ove godine na internetsku kupovinu potrošeno 4,8 bilijuna dolara diljem svijeta, brojka za 2024. projicira se na 6,4 bilijuna dolara. Da bi se postigao poslovni uspjeh u tako žestokoj konkurenciji, potrebno je kritički preispitati smjer digitalnog marketinga budući da je umjetna inteligencija danas puno “bolje poznaje ljude” nego sami ljudi, piše Šimo Brtan, direktor prodaje u tvrtki LeverUP Consulting, registriranog partnera Salesforcea, najveće svjetske platforme za upravljanje kupcima.
Einsteinova inteligencija
Einstein, Salesforceovo rješenje za obradu i analizu podataka o kupcima bazirano na umjetnoj inteligenciji već je “promijenilo svijet”, kako svijet online poslovanja tako i svijet digitalnog marketinga. Einstein je u mogućnosti identificirati više od 200 različitih vrsta podataka za kupca, analizirati osobne kupovne navike svake osobe te stvoriti osobnosti kako bi pronašao slične kupce s najvećim potencijalom za kupnju na internetu.
Umjetna inteligencija uči o ponašanju kupaca na svim poljima i baza je za, na primjer, kreiranje potpuno novih vrsta poruka kupcima koje su u potpunosti personalizirane te nude isključivo ono što kupce stvarno zanima.
Društvene mreže i mediji korisni su za prodaju samo ako smo tamo u mogućnosti usmjeriti i dobro podesiti oglas. Ponovno, umjetna inteligencija ovdje ima važnu prednost budući da stalno uči o kupcu, poznaje kupovne pereferencije te također može pronaći osobe sličnih interesa kojima će slati oglase. Sa Salesforceom, uz tradicionalne kanale kao što su e-mail i SMS, oglasi se mogu isporučiti na osam različitih platformi, poput Instagrama i Facebooka.
Porast prihoda od prodaje za 26 posto
Podaci koje prikuplja i analizira Einstein također se mogu koristiti za automatsku personalizaciju weba – tako da svaki kupac može pristupiti webu koji nudi samo sadržaj koji ga zanima. Na primjer, umjetna inteligencija može čak dohvatiti i preferencije po pitanju izbora boja. Jednostavnije, osobi koja je pogledala ružičaste hlače, košulje i torbe u online trgovini, neće biti istaknute samo hlače ili košulje već svi ružičasti proizvodi budući da joj se ta boja sviđa.
Danas ne postoji tvrtka koja ne eksperimentira s upravljanjem kupovnih navika svojih kupaca. Tako je odabir marketinških alata postao ključan za veći postotak povrata od uloženog (ROI).
Prema nedavnom istraživanju kupaca koje je proveo Salesforce, najveća i najraširenija platforma za upravljanje kupcima na svijetu, tvrtke koje su pokrenule platformu prošle su godine u prosjeku povećale prihod od prodaje za 26 posto, a povrat ulaganja u marketing za 29 posto.
Objedinjeni izvori podataka sa zajedničkom svrhom
Izazov za uspješan marketing i prodaju nedvojbeno je detaljna analiza podataka i njihova primjena u određenu svrhu. Kombinacija marketinga, prodaje i korisničke podrške omogućuje mikrosegmentaciju koja donosi željeni rezultat, odnosno istinsku osobnu komunikaciju i naravno, bolje prodajne rezultate.
Zasigurno postoji mnogo razloga za razmatranje umjetne inteligencije i njezine primjene u digitalnom marketingu. Na primjer, moderni newsletteri i poruke kupcima, koji više ne služe svrsi za koju su prvotno osmišljeni, ne dopiru do kupaca. Sve to moglo bi biti bolje ciljano odnosno usmjereno prema kupcu.
Ako odlučite svoje marketinške aktivnosti uzdići na jednu novu razinu te pritom želite biti sigurni da će sustav postići svoj puni potencijal – javite nam se.
Više o mogućnostima digitalnog marketinga i umjetne inteligencije: www.leverup.io.
Sadržaj omogućio LeverUP Consulting