Učenici razvili pametne vrtove i robote za istraživanje Marsa

Autor: Josipa Ban , 19. lipanj 2023. u 22:00
Sudjelovalo je rekordnih više od 220 škola te gotovo 4000 učenika/PD

Već treća generacija školaraca završila je program projekta Škola budućnosti koji je pokrenuo Stemi.

Program “Škola budućnosti”, koji je pokrenuo startup Stemi iza kojega stoji Marin Trošelj, završila je još jedna, već treća generacija učenika. Već tradicionalno, kraj programa obilježen je izborom najboljih projekata te promocijom inovativnih kompanija i fakulteta na Danu inovacija u Infobipovom kampusu Alpha Centauri u Zagrebu.

U projektu čiji je cilj stjecanje znanja i vještina budućnosti, ove je školske godine sudjelovao rekordan broj škola, učenika i učitelja, odnosno više od 220 škola te gotovo 4000 učenika. Zahvaljujući privatnoj inicijativi, čiji su partneri Infobip i A1 Hrvatska, hrvatski osnovnoškolci i srednjoškolci uče o umjetnoj inteligenciji, robotici, dronovima, internetu stvari (IoT) i proširenoj stvarnosti (AR).

Novo ime projekta
Na edukacijama u organizacija Stemija učenici su razvijali vlastite chatbotove koji koriste AI, robote za istraživanje Marsa te pametne vrtove koji se baziraju na IoT tehnologiji.

To čudo znanja, za koja tradicionalni obrazovni sustav još nije našao način kako ga uvesti u kurikulume, Stemi pruža tako da školama daje cjelokupnu podršku u njihovoj implementaciji, od nastavnih materijala, edukacije učitelja, pristupa programskim platformama te kompletnog programa obrazovnog sadržaja (uvod u umjetnu inteligenciju, design thinking, uvod u programski jezik Python, vježbe iz strojnog učenja…).

A od ove godine projekt, najavljeno je na Danu inovacija, ima i novo me – STEMwave. Iz Stemija poručuju da unatoč promjeni imena projekt zadržava iste vrijednosti i cilj – uključiti mlade u svijet najnovije tehnologije i učiniti ih spremnijima za sutrašnje tržište rada.

“Naš zajednički STEMwave projekt savršen je primjer da učenje danas najmlađima može biti itekako zabavno i motivirajuće”, kaže Izabel Jelenić, tehnički direktor Infobipa. Ivan Skender, glavni direktor transformacije poslovanja, ljudskih potencijala i korporativnih komunikacija A1 Hrvatska, upozorio je da se tehnologija toliko brzo mijenja da je gotovo nemoguće procijeniti buduća zanimanja i poslove.

Plan je širiti se
Zato, kaže, djecu treba pripremiti za cjeloživotno učenje, što i dobivaju kroz projekt Škola budućnosti. “Današnja su djeca rođena u digitalno doba i njima je tehnologija prirodan alat kojim se svakodnevno služe od najranije dobi. Ono što tehnologija nikad neće moći dostići je kritičko razmišljanje, i to je proces cjeloživotnog učenja”, rekao je Skender.

O uspješnosti projekta govori i činjenica da je postao hrvatski izvozni proizvod. Ove se godine Stemi tako izvodio i u BiH te SAD-u, a iz kompanije najavljuju i širenje na druge lokacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close