Lani je u Hrvatskoj prodaja tableta premašila sto milijuna kuna, a distributeri i proizvođači tableta i ove godine nastavljaju bilježiti rast potražnje pa smo istražili ponudu tableta za poslovne korisnike.
Agencija IDC Adriatics objavila je da je lani tržišta tableta u Hrvatskoj dosegnulo 135,4 miijuna kuna i da očekuje daljnji rast tog segmenta. U travnju je te prognoze dodatno poduprla analiza tvrtke Tvornica istraživanja koja tvrdi da pet posto tvrtki tijekom ove godine planira nabaviti tablete.Roberto Kandučar-Lukić, predstavnik Acera za Hrvatsku kaže da se svjetski trend upotrebe tableta posljednjih godinu dana preslikava na domaće tržište. "Upravo zbog toga nam naši distributeri doslovno svakim danom proslijeđuju sve više upita poslovnih korisnika za tablete, a mi tu izdavajamo seriju tableta Acer Iconia", kaže Kandučar-Lukić.
Ponuda HG spota
I nije jedini. Rast potražnje za tabletima potaknuo je najveću domaću IT tvrtku M San grupu da napravi prvi hrvatski tablet Vivax TPC-7120. Nedugo nakon toga i domaći trgovac HG Spot predstavio je i dva modela vlastitih tableta Forcebook UltraTab od 7 i od 9 inča. Zbog porasta potražnje Hewlett-Packard od siječnja u Hrvatskoj prodaje svoj poslovni tablet HP ElitePad. Kako je riječ o tvrtki lideru u prodaji računala u Hrvatskoj tehničke značajke ElitePada jedan su od orijentira za ono što traže poslovnjaci. A to je ekran osjetljiv na dodir dijagonale 10 inča sa Gorilla Glass tehnologijom, kamera od 8MP, memorija od 64GB, težina od 0,63 kg, dvojezgreni Atom procesor od 1,8 GHz-a i operativni sustav Windows 8 Pro. Inače, HP kao i drugi proizvođači poslovnjacima ne nudi isključivo tablete već i hibridne prijenosnike koji se mogu, po potrebi, rastaviti i pretvoriti u tablet, poput HP Envy x2.Ali zbog činjenice da HP promovira Windowse, i to na tabletima koji su softverski pod dominacijom Googleovog Androida i Appleovog iOS-a, ostavlja dovoljno prostora konkurenciji da istakne svoje adute. Najbolji primjer toga je Fiskal1 tablet, koji radi na Androidu, i koji je istoimena tvrtka isporučila vrlikom broju obveznika fiskalizacije.
Domaći softver
Također, tu je i Once Football, sustav koji je razvio hrvatski startup Once sport, a koji na Appleovim iPadima isporučuje sofisticiran softver za analizu nogometnih utakmica. Roberto Kandučar-Lukić iz Acera kaže da je tehnologija toliko napredovala da danas tableti mogu potpuno zamijeniti tradicionalne oblike računala, poput stolnih računala pa i tableta. Jedan od glavnih motiva, pojašnjava, da korisnici umjesto nekoliko sada mogu sa sobom ponijeti samo jedan uređaj. Ali navodi i da je fiksalizacija također u određenoj mjeri dodatno potaknula korištenje tableta."I tu je bitna dodana vrijednost, a mi nudimo rješenja gdje se bežično mogu povezati gotovi svi naši proizvodi, kako hardverski s projektorima i slično, tako i softverski preko Acer Clouda", pojašnjava Kandučar-Lukić. Veljko Davidović, konzultant za odnose s javnošču tvrtke SmartPoint Adria, koja distribuira Asusove tablete, tvrdi da su glavni korisnici tableta upravo poslovnjaci koji ih koriste na terenu zbog veće mobilnosti. "Tablete koriste za pregledavanje sadržaja, prezentaciju i povremeni unos podataka te vjerujem da će ova pojava biti sve izraženija", zaključuje Davidović.
Nadopuna, a ne zamjena
Tableti prestižu prijenosnike
Do kraja ove godine prodaja tableta premašit će prodaju prijenosnika, a do kraja 2015. i prodaju stolnih računala. Od 2016. godine nadalje očekuje se da će tableti biti najprodavaniji tip računala. Ovu procjenu iznjela je agencija IDC Adriatics koja navodi da u 2013. godini očekuje porast prodaje tableta za 58,7 posto. Ukupno procjenjuje da će ih se prodati 229,3 milijuna komada, a godinu prije prodano ih je 144,5 milijuna komada. Prema agenciji IDC Adriatics proizlazi da su tableti dodali novu vrijednost na tržištu i korisnici ih zapravo ne koriste kao supstitut stolnim i prijenosnim računalima već kao nadopunu. Naime, IDC očekuje da će prodaja prijenosnih računala idućih nekoliko godina biti stabilna, jednako kao i prodaja stolnih računala.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu